اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قهرمان ووشوی جهان و آسیا در گفت‌وگو با فارس:

تبعیض در بین قهرمانان ورزشی جهان شایسته نیست/ مسئولان برای احوال‌پرسی هم نیامدند

خبرگزاری فارس: سجاد عباسی قهرمان ووشوی جهان و آسیا گفت: عشق به ایران موجب قهرمانی است پس این عشق سزاوار تبعیض نیست.

تبعیض در بین قهرمانان ورزشی جهان شایسته نیست/ مسئولان برای احوال‌پرسی هم نیامدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، تیم ملی ووشوی جمهوری اسلامی ایران با کسب شش مدال طلا، چهار نقره و سه برنز برای نخستین بار نایب قهرمان آسیا شد.

این مسابقات با حضور 22 ووشو کار ایرانی از یکم تا چهارم شهریور ماه جاری در شهر هوشی مینه ویتنام برگزار شد که نماینده مازندرانی تیم ملی ووشوی ایران "سجاد عباسی امیر" در وزن منهای 70 کیلوگرم توانست مدال طلای این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد.

به گزارش فارس، تیم ملی پرافتخار ووشوی جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه شش شهریور وارد کشور شد، این در حالی است که خبرنگاران ورزشی شهرستان قائمشهر که پیگیر برگزاری مسابقات آسیایی بودند و خبر قهرمانی جوان برومند مازندران را شنیده بودند از آن تاریخ چشم انتظار خبر مراسمی درخور مقام و مدال نام‌آور شهر خویش بودند؛ ولی خبری از استقبال و یادی از این قهرمان در شهرمان نبود.

* لیست قهرمانی‌های سجاد عباسی

بعد از شش روز از ورود سرشار از سکوت عباسی به قائمشهر وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قائمشهر با اعلام تشکر از دوستان و دلسوزان ورزش قائمشهر و مازندران بیان کرد: تمایلی به مراسم استقبال نداشتم.

سجاد عباسی امیر متولد بهمن 68 ووشو را از سال 83 بعد از ورزش‌های کیک بوکسینگ و کاراته آغاز کرد و توانست طلای مسابقات غرب آسیا و طلای مسابقات بین المللی جوانان اندونزی را در سال 2008 کسب کند.

از دیگر عناوین ارزشمند وی علاوه بر کسب مقام‌های برتر بین‌المللی، کسب مدال برنز جهانی کانادا 2009، برنز المپیک بازی‌های رزمی 2010، برنز مسابقات آسیایی گوانگ‌جو، طلای جام جهانی 2010، دو طلای جام پارس 2010 و 2011، طلای جهانی ترکیه و اینک قهرمان بازی‌های آسیایی ویتنام است.

به گزارش فارس نه تنها مراسم استقبال و دست مریزادی برای این قهرمان محجوب قائمشهری به عمل نیامد دریغ از یک خوش‌آمدگویی از سوی کسانی که دلسوزان جوانان این دیارند، ولی سجاد عباسی چه سخاوتمندانه و پهلوانانه از همه تقدیر کرد و گفت: شاید ووشو ورزش مقبول مسئولان این دیار نیست.

* گلایه‌های پرافتخارترین ووشوکار مازندران

وی ادامه داد: از آغاز ورزش قهرمانی تصور پیشرفت اقتصادی ورزشکاران مد نظرم بود، ولی اکنون که دایره قهرمانی‌هایم گسترده‌تر شد به این نکته پی بردم که اهمیتی به قهرمانان داده نمی‌شود.

عباسی با اشاره به مراسم استقبال سال‌های گذشته افزود: در هیچ دوره، ارزشی برای قهرمانی‌های من داده نشد و من از این تبعیض‌ها و کم توجهی مسئولان به مدال‌های خود در رنج بودم سال گذشته که با مدال برنز مسابقات گوانگ‌جو بر می‌گشتم خیلی مورد بی‌مهری مسئولان شهرم واقع شدم همین امر عاملی شد تا امسال هیچ تمایلی برای مراسم استقبال از خود نشان ندهم و ترجیح دادم در سکوت به خانه بازگردم.

پرافتخارترین ووشو کار مازندران با اشاره به زحمات چندین ساله خود در ورزش ووشو و احساس وطن‌پرستانه عمیق خویش اضافه کرد: وقتی پرچم میهنم بالاتر از همه پرچم‌های دنیا در کشورهای جهان به اهتزاز در می‌آید حس وطن‌پرستانه عمیقی در عروقم جریان می‌یابد که عزم راسخی برای تلاش بیشتر برای سرفرازی همیشگی کشورم در من ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: توقعی به خاطر قهرمانی‌هایم از کسی ندارم، من ورزش را به خاطر عشق به ووشو و کشورم انجام می‌دهم و از تبعیض‌گرایی‌ها دلخورم.

این ورزشکار همچنین در پاسخ به میزان تحصیلات خود اذعان داشت به خاطر تمرینات فشرده و حضور در مسابقات نتوانستم مدرک کاردانی تربیت بدنی را از دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر اخذ کنم.

عباسی ابراز امیدواری کرد مسئولان دانشگاه با اشاره به موقعیت بنده به این مشکل توجه نشان داده و از من حمایت کنند تا بتوانم تحصیلات خود را زودتر به پایان برسانم.

قهرمان ووشوی جهان از حضور خود در لیگ و قرارداد 15 میلیون تومانی خود سخن گفت و این قرارداد را تنها منبع درآمد خود عنوان کرد.

عباسی افزود: از ابتدای قهرمانی‌هایم نذر کردم تا در پایان قهرمانی خود مدالم را که از ارزش معنوی بالایی برای من برخوردار است به جایی اهدا کنم و اینکه سر قول خود تا وفای عهد باقی بمانم برایم بسیار مهم است.

* مسئولان برای احوال‌پرسی هم نیامدند

محمدباقر عباسی پدر سجاد نیز در گفت‌وگویی کوتاه با گله‌مندی از بی‌توجهی مسئولان به قهرمانی پسرش اظهار داشت: سجاد برای ششمین بار است که مدال‌های بین المللی و جهانی را برای کشورش به ارمغان می‌آورد، ولی نه‌تنها هیچگونه توجهی به او نشد بلکه هیچ مسئولی برای احوال‌پرسی از وی هم نیامد.

وی تصری کرد: اگر ما با مراسم استقبال مخالفت کردیم به دلیل بی‌توجهی‌های مسئولان در سال‌های گذشته است نظرمان این بود که اگر قرار است استقبالی سرد همچون قبل انجام شود بهتر است اصلاً انجام نشود تا این اندازه با روحیه جوان‌مان بازی نشود چرا که استقبال و حمایت از یک قهرمان که موجب سرافرازی کشور اسلامی خود شد کمترین خواسته یک قهرمان است.

* نماینده مردم قائمشهر در مجلس قهرمانی سجاد را تبریک گفت

به گزارش فارس، در زمان گفت‌وگو با این خانواده سید هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار طی تماس تلفنی قهرمانی سجاد را به عنوان نخستین مسئول به وی تبریک گفت و وعده داد تا در آینده‌ای نزدیک برای قدردانی از زحماتش به منزل وی سری خواهد زد.

سجاد عباسی، جوان محجوب و کم‌سخن قائمشهری که تنها به عشق وطن و مردمش رقیبان را از صحنه مسابقات به در می‌کند تا نام ایران بر تارک کشورهای جهان قامت افرازد مستحق بی‌توجهی و کم‌لطفی‌های این چنینی نیست با ارج نهادن به خصلت‌های پهلوانی و روحیه نستوه جوانان ورزشکار شهرمان باعث تداوم قهرمانی‌ها و دلگرمی آنان برای ادامه راه پرمشقت و زحمت آنان در عرصه ورزش باشیم.

=============

گفت‌گو از فرشته خلیلی

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول