اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف همدان خبر داد

احداث درمانگاه تخصصی موقوفه بهاءالملک در همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان از احداث درمانگاه تخصصی موقوفه بهاءالملک در همدان خبر داد که به 33 روستای همدان، فامنین و ساوه خدمات رایگان ارائه خواهد کرد.

احداث درمانگاه تخصصی موقوفه بهاءالملک در همدان

حجت‌الاسلام سید حسن موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: یکی ازبزرگترین موقوفات استان، موقوفه بهاءالملک است که از حیث وسعت و مساحت موقوفه، بیشترین مساحت را در بین موقوفات سطح استان همدان دارد.

وی با بیان اینکه موقوفه بهاءالملک بعد از موقوفه سیف‌الدوله ملایر بزرگ‌ترین موقوفه درآمدزای استان همدان است، گفت: این موقوفه نخستین موقوفه درآمدزای شهرستان همدان است که در سال 1332 توسط مرحوم علیرضا قراگوزلو معروف به بهاءالملک وقف شده و در دفترخانه 15 تهران به ثبت رسیده است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با بیان اینکه موقوفه بهاءالملک سه وقف‌نامه مجزا دارد، عنوان کرد: یکی از وقف‌نامه‌های این موقوفه این است که یک درمانگاه احداث شود که در آن به ساکنان 33 روستای شهرستان‌های همدان، فامنین و ساوه خدمات درمانی مطلوبی ارائه شود.

وی با بیان اینکه متولیان گذشته موقوفه بهاءالملک اقدام به احداث درمانگاه نکرده‌اند، تصریح کرد: متولیان سابق این موقوفه امارتی که وقف شده بود را به همان شکل تبدیل به درمانگاه کردند.

رضوی عنوان کرد: پس از گذشت 48 سال که از این وقف در همدان می‌گذرد، تصمیم به احداث یک درمانگاه بسیار مجهز و تخصصی در حیاط همان امارت (درمانگاه فعلی) گرفته‌ایم تا از این طریق خدمات بهداشتی و درمانی به جامعه هدف وقفنامه ارائه شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حال اخذ پروانه احداث این پروژه هستیم، تصریح کرد: هدف ما بر این است که درمانگاه تخصصی موقوفه بهاءالملک همدان در طول سه سال آتی احداث شود و به بهره‌برداری برسد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان خاطرنشان کرد: برنامه ما بر این است که نمایندگانی را از 33 روستای ذکر شده در وقفنامه دعوت کنیم تا در راستای دریافت خدمات بهداشتی درمانی مناسب پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه کنند.

وی بیان کرد: در راستای احداث این پروژه مشکل اعتباری نداریم چرا که از درآمد موقوفه بهاءالملک به هر میزان هزینه که نیاز باشد، تأمین می‌شود.

رضوی در پایان سخنانش با بیان اینکه اداره بهداشت اجازه ارائه خدمات بهداشتی درمانی در امارت فعلی را به دلیل قدمت و میراثی بودن آن نمی‌داد، تصریح کرد: درمانگاه هدف در قسمتی از حیاط موقوفه با 2 هزار متر مربع زیربنا بر اساس استانداردهای روز با نقشه‌هایی که به تأیید وزارت بهداشت برسد، احداث خواهد شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول