اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

12 هزار موقوفه مازندران سنددار می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اعلام کرد: 12هزار موقوفه مازندران سنددار می‌شوند.

12 هزار موقوفه مازندران سنددار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی صبح امروز در جلسه کارگروه ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران که با حضور مسئولان اداره کل اوقاف و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برگزار شد، با اشاره به سنددار شدن 6 هزار موقوفه این استان گفت: در سال 91 تعداد 6 هزار موقوفه دارای سند می‌شوند.

وی افزود: وقف از جایگاه والایی برخوردار است و واقفان خیراندیش با نیات خالص اموال و دارایی‌های خود را وقف مسایل اجتماعی جامعه کردند.

سهرابی با اشاره به تعدّد نیات مختلف موقوفات استان عنوان کرد: بیش از 60 درصد موقوفات استان ویژه امام حسین(ع) است و این موقوفات در حقیقت ویژه اهل بیت است و عمل کردن به این موقوفات وظیفه همه مردم و مسئولان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: ثبت اسناد از جمله ادارات مهم و بازوی یاری‌گر برای اوقاف است که برای اخذ سند موقوفات می‌تواند کمک کار ما باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران نیز در این نشست گفت: صدور سند مالکیت برای موقوفات جزو برنامه‌های مهم این اداره کل است و تمام سعی و همّت خود را بسیج کردیم که در این زمینه همکاری کنیم.

ولی عبدی اذعان داشت: بسیاری از پرونده‌های موقوفات از گذشته ثبت‌نام کردند و با توجه به مراحل جدید ثبت اسناد باید برای موقوفه نقشه تهیه شود. ثبت موقوفات برای درخواست سند در پروتال انجام شود و نهایت همکاری در زمینه صدور سند مالکیت برای موقوفات انجام می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول