اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره امور اوقافی اصفهان:

برخی از مناطق اصفهان به موقوفه‌های درمانی نیازمند است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره امور اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: واقفان جدید در برخی از مناطق استان باید به وقف در زمینه ایجاد و راه‌اندازی مراکز بهداشتی و درمانی بپردازند.

برخی از مناطق اصفهان به موقوفه‌های درمانی نیازمند است

مجید معمار منتظرین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه بیمارستان‌های شاخصی در اصفهان وجود دارد که جزو موقوفات اصفهان به شمار می‌روند، اظهار کرد: بیمارستان‌های شهید آیت‌الله صدوقی، امیر‌المؤمنین، درمانگاه مسجد‌الرسول و درمانگاه‌های بسیار دیگری در سطح استان از جمله موقوفات موجود در زمینه بهداشت و درمان هستند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمام این بیمارستان‌ها خدمات بهداشتی و درمانی را به عموم مردم ارائه می‌دهند، ادامه داد: بیمارستان نقوی واقع در شهرستان کاشان نیز از جمله بزرگ‌ترین موقوفات استان در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی است.

سرپرست اداره امور اوقافی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: درصدی از برخی از موقوفات موجود در سطح استان نیز به مباحث بهداشتی و درمانی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه همچنین موقوفه‌ای در شهرستان لنجان وجود دارد که هزینه‌های درمانی بیماران بستری شده در بیمارستان عیسی‌ابن مریم از محل این موقوفه پرداخت می‌شود، اضافه کرد: موقوفه‌ای نیز در اصفهان وجود دارد که این موقوفه ویژه بیماران هموفیلی است.

معمار منتظرین تاکید کرد: برخی از موقوفات موجود در اصفهان به صورت مستقیم به مباحث بهداشتی و درمانی اختصاص دارد اما برخی از موقوفات نیز تنها منافع آنها برای مباحث بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کمک به بیماران نیازمند، مباحث بهداشتی و درمانی یکی از نیت‌های واقفان اصفهانی است، افزود: در اواخر سال گذشته نیز موقوفه پور‌پونه در اصفهان به ثبت رسید که یکی از نیت‌های واقف این موقوفه به کمک به بیماران نیازمند و مباحث درمانی اختصاص دارد.

سرپرست اداره امور اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه همچنین زمین بیمارستان سیدالشهدا نیز موقوفه است، گفت: همچنین خیریه‌های بسیاری در اصفهان وجود دارد که این خیریه‌ها در زمینه مباحث بهداشتی و درمانی فعال هستند اما هنوز به عنوان موقوفه ثبت نشده‌اند و بیمارستان زهرای مرضیه، خورشید و بیمارستان سیدالشهدا از جمله این مراکز هستند.

وی با بیان اینکه برخی از مناطق و شهرستان‌های موجود در استان به وجود موقوفاتی در زمینه بهداشت و درمان نیازمند هستند، اظهار کرد: اما برخی از مناطق استان نیز از وجود درمانگاه و بیمارستان بهره‌مند هستند اما هزینه‌های درمانی بیماران نیازمند این مناطق باید تأمین شود.

معمار منتظرین با اشاره به اینکه این مناطق با مشکلاتی از جمله تأمین هزینه بیماران مواجه هستند، ادامه داد: با توجه به این موارد واقفان جدید در برخی از مناطق استان باید به وقف در زمینه ایجاد و راه‌اندازی مراکز بهداشتی و درمانی بپردازند اما در برخی از مناطق نیز باید منفعت حاصل از موقوفات به کمک به بیماران نیازمند اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه این اداره با ارائه مشاوره در زمینه نیاز‌های روز جامعه افراد را در زمینه وقف‌های جدید راهنمایی می‌کند، تصریح کرد: کمک به بیماران نیازمند از جمله نیاز‌های روز جامعه است و در صورتی که شهرستانی برای کمک به بیماران نیازمند با ایجاد و راه‌اندازی مراکز بهداشتی و درمانی اعلام نیاز کرده باشد این اداره واقفان را به وقف در این موارد راهنمایی می‌کند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول