اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنایع دستی چهارمحال و بختیاری خبر داد

راه‎اندازی بازارچه فروش صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از راه‎اندازی بازارچه فروش صنایع دستی در این استان خبر داد.

راه‎اندازی بازارچه فروش صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مژگان ریاحی بعد از ظهر امروز در نشست کمیته توسعه صنایع دستی این استان با اعلام این خبر به تشکیل کمیته مشترک همکاری این اداره‌ کل و دانشکده هنر فارسان اشاره کرد و اظهار داشت: این کمیته با هدف تعامل و رایزنی در خصوص فعالیت‎های مشترک و خدمت‎رسانی در راستای توسعه صنایع دستی در این استان تشکیل شد.

وی تصریح کرد: با توافقات به عمل آمده با آن دانشگاه، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری متعهد شده تا نیازسنجی خود را در مورد رشته‎های جدید صنایع دستی با هدف راه‎اندازی آن رشته‎ها به دانشکده هنر تحویل دهد.

ریاحی ادامه داد: بر اساس این توافقات دانشکده هنر نیز متعهد به برگزاری کلاس‎های کارآفرینی، بازارشناسی و بازاریابی در حوزه صنایع دستی شده است.

وی خاطرنشان کرد: راه‎اندازی بازارچه فروش صنایع دستی با مشارکت دانشگاه هنر فارسان از دیگر توافقات و مصوبات جلسات مشترک است که در این استان راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری همچنین از آغاز مرمت مسجد اشکفتک در این استان خبر داد و گفت: این مسجد به صورت یک شبستانه با پوشش تاق و گنبد و تویزه‎های جناغی تیزدار بر روی ستون‌های سنگی بنا شده است.

وی با بیان اینکه مصالح به کار رفته در بنا آجر، خشت، چوب و سنگ است، بیان کرد: این مسجد در دوره قاجاریه ساخته شده که در تاریخ اول آذر ماه سال 1388 در فهرست آثار ملی با شماره 28168 به ثبت رسیده است.

ریاحی تصریح کرد: از آسیب‎های این بنا می‎توان به نشست بخشی از شبستان و شکست طاق‌ها، الحاق اندود و کف‌سازی شبستان، رطوبت بالارونده در ضلع شرقی، رطوبت نزولی از بام و سنگینی طاق‌ها و نابسامانی سیستم تاسیسات اشاره کرد.

وی ادامه داد: اقدامات مرمتی مسجد شامل حذف الحاقات اندود، کف‎سازی و ایزولاسیون، مرمت طاق‌ها، پی‌بندی و استحکام بخشی پی، سبک‌سازی بام، اجرای شیب‌بندی در ضلع شمالی و غربی، اجرای ناکش، بندکشی طاق‌های شبستان، کف‎سازی آجری، ساماندهی تاسیسات و مرمت طاق‌ها و بدنه‌ها است که با نظارت کارشناسان این اداره‌کل در حال انجام است.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول