اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پنج‌شنبه شب گذشته

قسمتی از انبار بازارچه ارومیه دچار حریق شد

خبرگزاری فارس: پنج‌شنبه شب گذشته قسمتی از انبار بازارچه تاریخی ارومیه دچار حریق شد.

قسمتی از انبار بازارچه ارومیه دچار حریق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه پنج‌شنبه شب گذشته در اثر سانحه‌ای قسمتی از بازارچه تاریخی ارومیه گرفتار شعله‌های آتش شد که به محض اینکه حاضران از این واقعه مطلع می‌شوند نیروهای آتش‌نشانی را خبر کرده و اقدامات برای مهار آتش و جلوگیری از تسری یافتن زبانه‌های آتش در محل حاضر می‌شوند به طوری که کارشناسان آتش‌نشانی و میراث فرهنگی همچنان با بازدید میدانی از محل حادثه به بررسی علل این واقعه مشغول هستند.

بهروز بهزادی آتش‌نشان حاضر در صحنه در گفت و‌گو با خبرنگار فارس زمان اعزام به سر صحنه را ساعت 22 شب گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: بدون فوت وقت اقدامات مقدماتی برای مهار آتش انجام گرفته است.

وی نخستین فرد مطلع در این حادثه را نگهبان بازارچه دانسته و برآورد میزان خسارت را به دلیل آسیب دیدن این اثر تاریخی متوجه سازمان میراث فرهنگی کرد و گفت: به نظر می‌رسد خسارت جزیی باشد ولی با این همه در چنین مواردی باید کارشناسان میراث فرهنگی اظهارنظر کنند.

کارشناس مسئول سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی در حاشیه بازدید از محل در گفت‌و‌گو  با خبرنگار فارس مساحت خسارت دیده را 120 مترمربع عنوان کرد و گفت: دیشب در اثر شعله، ایزوگام بخشی از انبار به صورت غیرقابل لمس آتش گرفت به طوری که از داخل به صورت زغال عمل کرده و منجر به آتش گرفتن آن قسمت انبار شد سپس به محض رسیدن گزارشی مبنی بر وقوع چنین رویدادی بلافاصله در صحنه حاضر شدیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر میزان خسارت همچنین عمدی و غیرعمدی بودن این آتش‌سوزی اظهار بی‌اطلاعی کرد و پاسخگویی نهایی را به بعد از  انجام  امور کارشناسی موکول کرد. بازار قدیمی شهر ارومیه در مجموعه بافت قدیمی و در گوشه جنوب شرقی شهر قرار دارد این بازار همراه با قدیمی‌ترین بخش های باقی مانده آن به دوره صفویه به بعد تعلق دارد؛ به ویژه حمام‌های آن که متعلق به دوره زندیه و قاجاریه است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول