اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد:

احداث بازارچه برای فروش محصولات کشاورزان ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد احداث بازارچه را در شهرهای این استان اقدامی برای حمایت از کشاورزان دانست و گفت: احداث بازارچه برای فروش محصولات کشاورزان و جلوگیری از زیان آنها در پیک تولید ضروری است.

احداث بازارچه برای فروش محصولات کشاورزان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جهان رستمی بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران، روز خبرنگار را تبریک گفت و اظهار کرد: خبرنگاران جهادگران عرصه اطلاع و اندیشه‌اند که در سعادت یا شقاوت جامعه حرف اول را می‌زنند.

رئیس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در مسائل سیاسی و اجتماعی سرآمد است و خبرنگاران با نقش مؤثری که دارند در این فضا یا آرامش‌بخش هستند و یا ملتهب‌کننده.

وی ادامه داد: پرسشگری و آرمان‌خواهی از ویژگی‌های خبرنگاران است ولی چه خوب است این ویژگی‌ها برای توسعه این استان باشد و خبرنگاران به دنبال شکار سوژه‌هایی باشند که منجر به توسعه و وحدت در استان کهگیلویه و بویراحمد شود.

رستمی با تاکید بر اینکه عمران و آبادانی و مهم‌تر از آن سرمایه‌گذاری تنها با وجود امنیت و وحدت محقق می‌شود، گفت:‌ این رسانه‌ها هستند که در این زمینه می‌توانند مسئولان وظیفه‌شناس را یاری دهند و از مدیران کم‌کار پاسخ بخواهند.

رئیس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: حمایت از کشاورزان به عنوان تولیدکنندگان اصلی برای استمرار تولید در این استان ضروری است و ما همواره با روش‌های مختلف این قشر زحمتکش را یاری کردیم.

وی گفت: تشکیل نظام صنفی کشاورزان از جمله کارهای انجام شده است که در این زمینه مؤثر است زیرا کشاورز هم باید مثل سایر اقشار صنف داشته باشد. 

* بازارچه تعاون روستایی یاسوج دائمی است

رستمی احداث بازارچه‌های تعاون روستایی را در سه نقطه استان از دیگر اقداماتی دانست که در چند ماه گذشته از سوی این سازمان انجام شد و ادامه داد: اگر اتحادیه‌ها پای کار بیایند و رسانه‌ها کمک کنند تا کشاورز و تولیدکننده به اهمیت این فرصت پی ببرد شاهد یک تحول در این حوزه خواهیم بود.

این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: کشاورز ما همواره در پیک تولید خود و هنگامی که محصولش فراوان بوده و آماده عرضه به بازار است بیشترین ضرر را متحمل می‌شود در صورتی‌ که بازارچه تعاون روستایی مکان مناسبی برای عرضه دائمی و مستقیم محصولات کشاورزی بدون واسطه و با قیمت واقعی است.

وی تاکید کرد: کسانی هستند که در این راه دست‌اندازی کردند و می‌کنند و چون منافع آنها در حال قطع شدن است، اجازه نمی‌دهند این بازارچه‌ها با قوت شکل بگیرند بلکه همواره احداث این بازارچه‌ها را زیر سؤال می‌برند.

* متولی مرغ در همه سطوح باید یک سازمان باشد

رستمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش و در پاسخ به سؤال یک خبرنگار در مورد وضعیت مرغ در استان تصریح کرد: تولید مرغ گوشتی در کهگیلویه و بویراحمد در حد نیاز مردم نیست و از طرفی بسیاری از واحدهای تولید مرغ به دلایلی در دست تولیدکننده بومی نیست.

وی با بیان اینکه در موضوع مرغ، تعاون روستایی وارد نشده است، اضافه کرد: در توزیع و تولید مرغ جایگاهی برای تعاون روستایی تعریف نشده ولی ما همواره این آمادگی را اعلام کردیم که توزیع مرغ و سایر امور مربوط به مرغ را به اتحادیه‌های این سازمان واگذار کنند که این امر محقق نشد.

این مسئول در بخش کشاورزی افزود: ما معتقد هستیم متولی مرغ در همه سطوح باید یک سازمان باشد تا با یک مدیریت واحد بتوان هم خدمات بهتری را به مردم ارائه داد و هم پاسخگوی مردم بود.

وی بیان کرد: این نمی‌شود که مرغ با همه دغدغه‌های تولید بر عهده جهاد کشاورزی باشد ولی توزیع و تصمیم‌گیری در مورد آن بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت باشد.

رستمی تکثر و پراکندگی مدیریتی را در حوزه مرغ به صلاح ندانست و خاطرنشان کرد: با توزیع مدیریت و مسئولیت‌ها در بحث مرغ یک پاسخگوی مشخص وجود ندارد و مشکلات این حوزه به یکدیگر پاس داده می‌شود و مردم نیز بلاتکلیف می‌مانند.

وی گفت: ما پیشنهاد می‌دهیم متولی مرغ در همه سطوح از تولید تا توزیع، سازمان جهاد کشاورزی باشد.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول