اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش ابتدایی همدان:

کودکان در پیش‌دبستانی با قرآن انس می‌گیرند‌

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل آموزش و پرورش ابتدایی همدان گفت: هدف ما در دوره پیش‌دبستانی صرفاً انس دادن کودکان با قرآن است.

کودکان در پیش‌دبستانی با قرآن انس می‌گیرند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، معصومه معصومیان پیش از ظهر امروز در جشن روز کودک در تالار معلم همدان اظهار کرد: 9 هزار نوآموز در مقطع پیش‌دبستانی در استان وجود دارد که در کنار برنامه‌های عادی روزی نیم ساعت را به آموزش قرآن در پیش‌دبستانی‌ها می‌پردازند.
وی افزود: هدف ما در مقطع پیش دبستانی آموزش انس با قرآن است و در مقطع ابتدایی با آموزش مرحله به مرحله قصد داریم در پایان دوره ابتدایی روانخوانی کامل را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان بیان کرد: در مقطع پیش دبستانی با روش‌های قصه‌گویی، شعر، آشنایی با عترت و روش‌های دیگر سعی داریم تا نوآموزان را هر چه بهتر با قرآن آشنا کنیم.
وی تصریح کرد: با توجه به روانشناسی خاص کودک ما 250 ساعت برای آموزش مقطع پیش دبستانی برای مربیان در نظر گرفتیم که در تابستان امسال برگزار شد تا بتوانیم کیفیت کار را بالا ببریم.
معصومیان خاطرنشان کرد: مقطع پیش دبستانی در اختیار بخش خصوصی است در حالی که ما در مناطق روستایی و محروم نیاز به کمک داریم زیرا بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانند شهریه 80 هزار تومانی این مقطع را پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه نوآموزان بسیار زیادی در استان وجود دارند که به دلیل وضعیت اقتصادی نتوانسته‌اند وارد مرحله پیش دبستانی شوند، گفت: بنابراین درصدد هستیم تا با کمک از اعتبارات فرهنگی، تعداد زیادی از نوآموزان را جذب کنیم همچنین در نظر داریم در یک برنامه دو یا سه ساله در بحث تحول اجتماعی، با آموزش خانواده‌ها و مربیان و نوآموزان 100 درصد نوآموزان را زیر پوشش قرار دهیم.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز روزی است که ما به عنوان والدین و مسئولان آینده بچه‌ها باید حقوق آنها را در نظر گرفته و رعایت کنیم.
محمود کتابی گفت: نخستین حق بچه‌ها، امکان تحصیل است که باید به آن در زمان خودش اهمیت دهیم؛ تربیت دینی، سلامتی و امنیت و آرامش در خانه، مدرسه و جامعه از حقوق دیگر کودکان است.
انتهای پیام؛/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول