اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

رشد 13 درصدی پوشش تحصیلی پیش‌دبستانی‌های کردستان

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کردستان از رشد 13 درصدی پوشش تحصیلی دوره پیش‌دبستانی در استان خبر داد.

رشد 13 درصدی پوشش تحصیلی پیش‌دبستانی‌های کردستان
صدیقه عبداللهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: همچنین میزان تحصیل دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان با تاکید بر جذب دختران بازمانده از تحصیل 100درصد افزایش داشته است.
وی به برنامه‌های این معاونت در سال‌تحصیلی گذشته اشاره کرد و افزود: اجرای فعالیت‌های مربوطه به توسعه کیفیت آموزش، توسعه دانش تخصصی معلمان، ارتقای مستمر کیفیت آموزشی، بهبود شاخص‌های کارآیی درونی، توسعه و تجهیز مراکز اختلالات یادگیری و تقویت IT در مدارس را پنج محور برنامه کیفیت بخشی مدارس ابتدایی ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: در بخش توسعه برنامه‌های آموزشی درسی نیز اجرای برنامه انس با قرآن در دوره پیش دبستانی، توسعه و تعمیق آموزش‌های قرآنی، اجرای بهینه ارزشیابی کیفی توصیفی، توجه به آموزش، تقویت و گسترش فرهنگ مطالعه دانش‌آموزان و توسعه فعالیت‌های مکمل و فوق برنامه از اهم اولویت‌های حوزه ابتدایی است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کردستان به برنامه‌های این معاونت در بخش پیش‌دبستانی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش برای انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن، تقویت علاقه به یادگیری و آموزش قرآن، کیفیت بخشی به آموزش، توسعه دانش حرفه‌ای مربیان، ارتقای پوشش تحصیلی و برنامه‌ریزی برای نظارت و ارزیابی عملکرد از اهم اقدامات این بخش بوده است. 
عبداللهی تولید محتوای قرآنی دوره پیش‌دبستان، تهیه و چاپ یک جلد کتاب کار و یک جلد کتاب راهنمای مربی برای نوآموزان، بازنگری، تهیه و چاپ کتاب شکوفه‌های یک، دو و سه، برگزاری مسابقات قرآنی برای نوآموزان، نشست‌های آموزشی و برگزاری 16 کارگاه آموزشی را از دیگر برنامه‌های پیش‌دبستانی برشمرد.
وی همچنین برگزاری جشنواره الگوهای یاددهی یادگیری پیش دبستان با مشارکت بیش از 80 درصد مربیان، برگزاری مسابقه کتابخوانی با حضور بیش از 800 نفر از مربیان پیش دبستان، تهیه و توزیع 200 سری کیت آموزشی، برگزاری اردوهای تبادل تجربه، انجام بازدیدهای کلینیکی و تکمیل شناسنامه و بانک اطلاعاتی مربیان پیش‌دبستانی را از دیگر اقدامات پیگیری شده ذکر کرد.
وی به برنامه توسعه پوشش پیش دبستانی در استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح ویژه و برگزاری 246 کلاس پیش دبستانی در روستاها و واگذاری 450 کلاس به بخش غیر دولتی از اقدامات دیگر معاونت آموزش ابتدایی این اداره کل است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 18 هزار نوآموز پیش‌دبستانی داشتیم از رشد 22/20 درصدی پوشش تحصیلی پیش دبستانی از سال 85 تا 89 خبر داد و افزود: 438 کلاس به پیش دبستانی استان اضافه شده است.
عبداللهی به برنامه‌های عملیاتی دوره ابتدایی نیز اشاره  کرد و تقویت مهارت مطالعه در دانش‌آموزان، توسعه آموزش‌های قرآنی، تهیه پیک‌های تابستانی، افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان، ارتقای 40 درصدی آموزش قرآن، 10 درصد طرح معیار، 40 درصدی طرح در محضر قرآن و 15 درصدی طرح کرامت و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه را از فعالیت‌های این بخش بر شمرد و خاطر نشان کرد: 111 هزار و 521 دانش‌آموز دوره ابتدایی در سال تحصیلی 90-89 در یک‌هزار و 823 آموزشگاه در قالب 5 هزار و 684 کلاس درس به تحصیل اشتغال داشتند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول