اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی خبر داد

خسارت 124 میلیارد ریالی به بیمارستان‌ها و اماکن دولتی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: بیمارستان‌ها و اماکن دولتی آذربایجان‌شرقی بر اثر زلزله اخیر خسارت 124 میلیارد ریالی دیده‌اند.

خسارت 124 میلیارد ریالی به بیمارستان‌ها و اماکن دولتی آذربایجان‌شرقی

اروجعلی علیزاده امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز اظهار کرد: از این میزان خسارت به اماکن یاد شده 54 میلیارد ریال در شهرستان ورزقان، 40 میلیارد ریال در اهر و 30 میلیارد ریال در هریس اتفاق افتاده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی افزود: از این میزان خسارت 40 میلیارد به بیمارستان‌های احداث شده یا در دست ساخت در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان وارد شده و مابقی خسارت برآورد شده مربوط به ساختمان‌های دولتی است.

وی با اشاره به اینکه کار در مرحله آواربرداری در مناطق زلزله‌زده ادامه دارد، گفت: با ورود دستگاه‌های ارسالی از سایر استان‌ها نزدیک به 600 دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین در مناطق زلزله‌زده اقدام به انجام امور مربوط به آواربرداری و ساخت و ساز می‌کنند.

علیزاده اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده خسارت وارده به واحدهای مسکونی در روستاها بوده در شهرهای واقع شده در مسیر زلزله با توجه به حجم تخریب صورت گرفته نیازی به آواربرداری و انجام عملیات‌های سنگین وجود ندارد، در نتیجه تمرکز بخش آواربرداری متوجه روستاها شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در زلزله اخیر 304 روستا در آذربایجان‌شرقی آسیب دیده که از این تعداد 70 روستا نیاز به تخریب و آواربرداری کامل دارد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در سایر اماکن به دلیل وضعیت منطقه و کم‌دوام بودن بازسازی کامل صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول