اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به صورت ماهانه انجام می‌شود

پذیرش 50 بیمار در بخش سنگ‌شکن بیمارستان مرادی رفسنجان

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان مرادی رفسنجان گفت: در حال حاضر بخش سنگ‌شکن بیمارستان مرادی رفسنجان ماهانه بین 40 تا 50 بیمار پذیرش می‌کند.

پذیرش 50 بیمار در بخش سنگ‌شکن بیمارستان مرادی رفسنجان

مسعود رادمان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: با توجه به این موضوع که آب و هوای گرم و خشک شهرستان رفسنجان سبب سنگ‌سازی و شیوع سنگ کلیه است و نیاز مبرم شهرستان به دستگاه سنگ‌شکن بود به همت دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان این دستگاه در سال گذشته در بیمارستان مرادی رفسنجان راه‌اندازی شد.

وی افزود: دستگاه سنگ‌شکن با استفاده از امواج مافوق صوتی که ایجاد می‌کند، می‌تواند سنگ‌های کلیوی و سنگ‌هایی که در ابتدای حالب قرار دارند را بشکند.

رادمان عنوان کرد: استاندارد دستگاه شکستن سنگ‌هایی با ضخامت 1.5 سانتی‌متر است و سنگ‌های بزرگ‌تر از این ابعاد معمولاً بیش از یک جلسه نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد: سنگ‌های کلیوی با ضخامت بیش از سه سانتی‌متر احتیاج به عمل جراحی دارند که دو روش جراحی باز و از طریق پوست بسته به شرایط بیمار توصیه می‌شود.

رئیس بیمارستان مرادی رفسنجان تصریح کرد: درصد موفقیت سنگ‌شکن برای سنگ‌هایی که در کلیه قرار دارند با توجه به محیط و فضایی که در آن قرار گرفته‌اند بیش از 90 درصد و سنگ‌هایی که در حالب قرار گرفته‌اند با توجه به فضای محدود به طور متوسط 60 درصد است.

رادمان افزود: ما بر اساس اندازه، جنس و محل سنگ نهایتاً گزینه انتخابی برای درمان را انتخاب می‌کنیم و بیمار پس از اینکه تشخیص داده شد که باید به بخش سنگ‌شکن مراجعه کند به صورت سرپایی کار شکستن سنگ انجام می‌شود که البته در حین انجام کار مسکن‌هایی نیز به بیماران تزریق می‌شود.

وی مصرف آب و مایعات را موثرترین راه برای پیشگیری از سنگ کلیه دانست و تأکید کرد: اکثر بیمارانی که در آنها سنگ کلیه تشخیص داده می‌شود به صورت اتفاقی است اما مشخصه سنگ کلیه را می‌توان درد شدید و غیر قابل تحمل و در برخی موارد خونریزی ادراری بیان کرد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول