اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

خواسته اشرار از اجلاس سران کشورهای غیر متعهد

خبرگزاری فارس: در حالی که اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در هاوانا در حال برگزاری است گروهک منحله دموکرات کردستان از سازمان ملل ، صلیب سرخ و نیز جنبش عدم تعهد ها خواست تا به وضعیت این گروهک در مقابله با نظام ایران توجه شود .

خواسته اشرار از اجلاس سران کشورهای غیر متعهد

رخدادهای 12 شهریور 1358

رهبر انقلاب امروز به نامه منتسب به تعدادی از علمای مهاباد پاسخ گفتند . در نامه ای که به امضای تعدادی از علمای مهاباد رسیده ادعا شده است عده ای ذهن امام را نسبت به کردستان مشوب کرده و ایشان به این دلیل فرمان بسیج عمومی صادر کرده اند . رهبر انقلاب در پاسخ به این نامه تاکید کرده اند :« به خواست خداوند متعال، شرّ آنان را بزودی دفع، و سران خائن را شدیداً به جزای اعمالشان رسانده، و با برادران کُرد، حتی آنانی که در حزب منحل دمکرات داخل شده‌اند، اگر به آغوش ملت برگردند، با برادری و برابری رفتار می‌کنیم و همه در پناه اسلام خواهند بود.»

امام خمینی امروز همچنین در دیدار با خانواده یکی از شهدای انقلاب با تاکید بر این نکته که از خود بیگانگی مهمترین درد این ملت است فرمودند : مبارزه با اسلام و روحانیت مهمترین راهکارهای غرب برای چپاول منافع مسلمانان است .

خبر مهم دیگر امروز آنکه مهاباد بزرگترین پایگاه سیاسی – نظامی حزب منحله دموکرات کردستان ، سرانجام به تسخیر ارتش جمهوری اسلامی و پاسداران انقلاب درآمد و رهبران این حزب به نقطه نامعلومی گریختند .

از سوی دیگر در حالی که اجلاس عدم تعهد ها در هاوانا در حال برگزاری است اشرار کردستان در نامه ای خطاب به سازمانهای جهانی از جمله سازمان ملل ، جنبش عدم تعهد ها و نیز صلیب سرخ خواهان توجه این نهادها به خود شدند !

پاسخ رهبر انقلاب به نامه منتسب  به علمای مهاباد 

امام خمینی در پاسخ به نامه منتسب به علمای مهاباد ابتدا با اشاره به محتوای آن نوشته اند :« امروز تلگرافی با قید دو فوریت و با اسم [و] امضای هجده نفر از ائمه جماعت و رونوشت برای پانزده مقام از مهاباد واصل شد که در آن اظهار تأسف شده است که اینجانب به واسطه تبلیغات سوء بر ضد کُردها و اهل تسنن، بسیج عمومی نموده‌ام.»

رهبر انقلاب در ادامه به پشت پرده افرادی که این تلگراف را امضا کرده اند اشاره و ادامه دادند :« علمای اعلام کردستان در مهاباد و سایر شهرستانها واقعه را آنطور که هست می‌دانند، و پر واضح است که سران اشرار یا جعل امضا به اسم علما نموده‌اند و یا علما و ائمه جماعت را الزام به امضا نموده‌اند»

امشب ششمین کنفرانس سران کشورهای غیر متعهد با نطق فیدل کاسترو رهبر کوبا گشایش یافت .  وی در این نطق به عنوان رئیس کنفرانس دولت آمریکا را به شدت مورد حمله قرار داد.  کاسترو در ادامه با اشاره به سقوط شاه سابق ایران گفت : محمد رضا شاه دیگر نمی توانست شاه باشد و به سلطنت ادامه دهد زیرا زمان برای او دیگر تمام شده بود .

امام خمینی در ادامه نظر خویش در باره شرارت ضد انقلاب در کردستان را برای چندمین بار تبیین کردند :« این سران خائن چون خود را شکست خورده و مورد تنفر ملت ایران می‌دانند، دست به این تشبثات واهی زده‌اند. از اول پیروزی انقلاب تاکنون، در هر موقعیتی که پیش آمده است، اعلام کرده ایم که در اسلام کُرد و ترک و فارس و بلوچ و لر و ترکمن و غیر اینها مطرح نیست. اسلام برای همه است؛ و جمهوری اسلامی حق همه گروهها را با عدالت اسلامی ادا خواهد کرد. در عین حال این خائنان به ایران - خصوصاً کردستان - دست از خیانت و جنایت برنداشته، و طرحهای مسالمت آمیز را با اسلحه‌هایی که از کشورهای خارجی و یا از غارتگری به دست آورده‌اند جواب داده‌اند؛ و برادران ما را که برای حفاظت برادران کردستانی خود بسیج شده‌اند با کمال بی‌رحمی و شقاوت به آتش کشیده‌اند و سر بریده‌اند. حتی به برادران کردستانی ما و به کسانی که برای جهاد سازندگی و کمک به کردستان آمده بودند رحم نکردند و آنان را اعدام نمودند.»

رهبر انقلاب ادامه دادند :«ما به این اشرار می‌گوییم اگر ما بر ضد کُردها بسیج عمومی نمودیم، چرا در شهرستانهای کردستان - مثل نقده و سنندج و پاوه و دیگر جاها - پس از پاکسازی غیر از برادری رفتار نشده است؟! و چرا برادران کردستانی ما از ارتش و پاسداران و سایر قوای انتظامی استقبال پرشور کردند و با آغوش باز پذیرفتند؟! و چرا ما که گروهی را برای بازسازی آن منطقه فرستادیم که حوائج برادران اهل سنت را برآورده کرده و با تمام امکان وسایل آسایش و رفاه آنان را فراهم کند؟ آیا ما برادران اهل سنت را دشمن می‌دانیم که بارها و بارها اعلام کرده ایم هیچ فرقی بین این دو فرقه نیست؟»

رهبر انقلاب در پایان به تصمیم قاطع خویش برای سرکوبی اشرار اشاره کرده و نوشتند :« به خواست خداوند متعال، شرّ آنان را بزودی دفع، و سران خائن را شدیداً به جزای اعمالشان رسانده، و با برادران کُرد، حتی آنانی که در حزب منحل دمکرات داخل شده‌اند، اگر به آغوش ملت برگردند، با برادری و برابری رفتار می‌کنیم و همه در پناه اسلام خواهند بود.»(1)

مهاباد بزرگترین پایگاه سیاسی – نظامی حزب منحله دموکرات کردستان ، سرانجام به تسخیر ارتش جمهوری اسلامی و پاسداران انقلاب درآمد و رهبران این حزب به نقطه نامعلومی گریختند .حرکت ستون های رزمنده نظامی از ساعت 9 بامداد امروز در حالی آغاز شد که فانتوم های نیروی هوایی و هلیکوپترهای هوانیروز با مانورهای هوایی خود مواضع حساس مهاجمان مسلح را به شدت کنترل می کردند .

گفتنی است در نامه منتسب به علمای مهاباد خطاب به امام خمینی آمده است :«در نهایت تاسف و تالم مشاهده میشود ملت عزیز ایران از سرتاسر کشور که در زمان انقلاب علیه رژیم منفور طاغوتی با ملت کرد که در طول تاریخ زیر انواع ستم ملی و مذهبی واقع بوده یک صدا و یک زبان با وحدت کلمه برادروار به پا خواسته بود بر اثر تبلیغات شوم و اخبار ناصحیح مشتی مغرض و ناآگاه ذهن رهبر عالیقدر انقلاب را علیه ملت کرد مشوب نموده و موجب گردیده است که علیه ملت کرد اعلام بسیج عمومی شود کما اینکه از سرتا سرکشور انواع تسلیحات سنگین به معیت پاسداران انقلاب و مجاهدین و نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی به منظور سرکوبی ملت ستمدیده کرد اعزام و در نهایت قساوت و بیرحمی افراد غیرمسلح و بیگناه را که جرمی جز کرد بودن و سنی بودن ندارند در دادگاه اسلامی بدون محاکمه محکوم و تیرباران می نمایند . »(2)

از خود بیگانگی مهمترین درد ملت

رهبر انقلاب امروز همچنین با خانواده شهید محمد قراشاهی [فرمانده شهید تیپ سقز] و آراسته [نماینده نیروی زمینی ارتش] و نیز بانوان عضو مکتب ولی عصر دیدار و گفت و گو کردند، اهم بیانات امام در این سخنرانی عبارت است از :

1- مهم برای هر ملتی این است که آن دردهایی که دارد بشناسد ...[درد ملت ما] این است که کوشش کرده‌اند غربیها که ما را از خودمان بی‌خود کنند؛ ما را میان تهی کنند؛ به ما این طور بفهمانند، و فهماندند، که خودتان هیچ نیستید، و هر چه هست غرب است و باید رو به غرب بایستید.

مبارزه با اسلام و روحانیت راهکار غرب برای چپاول ملت های مسلمان

2- و آن طوری که من می‌فهمم، از روی هم رفته مطالعاتشان راجع به انسانها این حاصل شده است که این جمعیت شرقی به اسلام اعتقاد دارد، و آنکه مانع می‌شود از اینکه آن چیزهای زیرزمینی را به غارت ببرند اینها هستند که به اسلام عقیده دارند... خوب، اینهایی که به اسلام عقیده داشتند از چه راه این عقیده را پیدا کرده بودند؟ از طریق روحانیت.

امروز دکتر مکری سفیر کشورمان در مسکو وارد کشور شد. وی در مصاحبه ای گفت : من تا با امام و دولت ملاقات نکنم حرفی برای گفتن ندارم ولی اسنادی به همراه دارم که نشان می دهد صهیونیست ها به دنبال تجزیه کردستان هستند.

دو نقشه می‌خواستند پیاده کنند ، یکی اینکه اسلام را در بین توده‌ها، در بین مردم، کوچکش کردند. قلمهای اجیر آنها و تبلیغات دامنه دارشان راجع به اینکه این اسلام مال زمان سابق بوده است! چیزی که مال هزار و چهارصد سال پیش از این است...دیگر حالا وقت عصر نوین است، حالا عصر تجدد است، حالا عصر موشک است، در عصر موشک دیگر اسلام نباید مطرح بشود! ، یک راه دیگرش هم، که در عَرْض همین دنبال می‌شد، اینکه روحانیت را از دست مردم بگیرند؛ اینها در باری‌اند. اینها انگلیسی‌اند! خود انگلیسها تزریق می‌کردند، خود انگلیسها به مردم این طور می‌گفتند، که اینها انگلیسی‌اند؛ اینها منحرف‌اند؛ انگلیسی‌اند!

انقلاب اسلامی یک انقلاب انسانی بود

3- این انقلابی که در ایران پیدا شد که من این انقلاب را خیلی به آن خوشبین هستم. نه از این باب که محمدرضا را شکست داد؛ این هم زیاد بود؛ خیلی عظیم بود؛ و نه از این باب که غرب و شرق را شکست داد؛ از این باب که یک انقلاب انسانی پیدا شد؛ خودشان را شناختند.(3)

مهاباد آزاد شد

مهاباد بزرگترین پایگاه سیاسی – نظامی حزب منحله دموکرات کردستان ، سرانجام به تسخیر ارتش جمهوری اسلامی و پاسداران انقلاب درآمد و رهبران این حزب به نقطه نامعلومی گریختند .حرکت ستون های رزمنده نظامی از ساعت 9 بامداد امروز در حالی آغاز شد که فانتوم های نیروی هوایی و هلیکوپترهای هوانیروز با مانورهای هوایی خود مواضع حساس مهاجمان مسلح را به شدت کنترل می کردند .

مهم برای هر ملتی این است که آن دردهایی که دارد بشناسد ...[درد ملت ما] این است که کوشش کرده‌اند غربیها که ما را از خودمان بی‌خود کنند؛ ما را میان تهی کنند؛ به ما این طور بفهمانند، و فهماندند، که خودتان هیچ نیستید، و هر چه هست غرب است و باید رو به غرب بایستید.

گزارش های رسیده حاکی است ارتش وارد مهاباد شده است ، برخلاف آنچه پیش بینی می شد دموکراتهای مسلح و کسانی که در ارتفاعات مهاباد برای مقابله با نیروهای نظامی سنگر گرفته بودند مقاومت چندانی از خود نشان ندادند ، نیروهای نظامی به طوریکه گفته می شود تنها 8نفر زخمی برجای گذاشته اند ولی از میزان تلفات ضد انقلاب هنوز خبری در دست نیست .استاندار آذربایجان غربی از تسلیم شدن تعدادی از پیشمرگان کرد به نیروهای انقلاب خبر داده و گفت به فرموده امام این عده در امان خواهند بود . (4)

دکتر مکری : درباره کردستان اسناد فراوانی به همراه دارم

امروز دکتر مکری سفیر کشورمان در مسکو وارد کشور شد. وی در مصاحبه ای گفت : من تا با امام و دولت ملاقات نکنم حرفی برای گفتن ندارم ولی اسنادی به همراه دارم که نشان می دهد صهیونیست ها به دنبال تجزیه کردستان هستند .دکتر مکری بریده ای از روزنامه لوموند را نشان داد که در آن یک فرد معتمد دولت موقت با این روزنامه مصاحبه و از تجزبه کردستان  حمایت کرده بود .

داریوش فروهر وزیر کار که به استقبال ایشان رفته بود درباره اسلحه های روسی کشف شده در کردستان گفت : آمریکا و اسرائیل در کردستان مداخله می کنند و اسلحه های روسی کشف شده در جنگ اعراب و اسرائیل به دست صهیونیست ها افتاده بود که اسرائیل این اسلحه ها رابه کردهای شورشی داده و از آن به عنوان نعل وارونه استفاده می کنند . (5)

محاکمه عامل شکنجه و شهادت نواب صفوی پای میز محاکمه

امروز شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران کار رسیدگی به اتهامات 6تن از کارکنان ساواک منحله را آغاز کرد .متهم ردیف اول سرهنگ بازنشسته احمد سالاری(6) نام دارد ، وی از سال 1322تا 1336رئیس ساواک کهکیلویه و بویراحمد بوده و متهم به شرکت در اقدامات ضد مردم و آزار و شکنجه مبارزین می باشد . یکی از مهمترین اتهامات این فرد شکنجه و به شهادت رساندن شهید نواب صفوی است .(7)

از اول پیروزی انقلاب تاکنون، در هر موقعیتی که پیش آمده است، اعلام کرده ایم که در اسلام کُرد و ترک و فارس و بلوچ و لر و ترکمن و غیر اینها مطرح نیست. اسلام برای همه است؛ و جمهوری اسلامی حق همه گروهها را با عدالت اسلامی ادا خواهد کرد. در عین حال این خائنان به ایران - خصوصاً کردستان - دست از خیانت و جنایت برنداشته، و طرحهای مسالمت آمیز را با اسلحه‌هایی که از کشورهای خارجی و یا از غارتگری به دست آورده‌اند جواب داده‌اند.

کاسترو : شاه بیش از این نمی توانست شاه باشد

امشب ششمین کنفرانس سران کشورهای غیر متعهد با نطق فیدل کاسترو رهبر کوبا گشایش یافت .  وی در این نطق به عنوان رئیس کنفرانس دولت آمریکا را به شدت مورد حمله قرار داد.  کاسترو در ادامه با اشاره به سقوط شاه سابق ایران گفت : محمد رضا شاه دیگر نمی توانست شاه باشد و به سلطنت ادامه دهد زیرا زمان برای او دیگر تمام شده بود . (8)

خواسته اشرار از سازمان ملل و سازمان عدم تعهدها در آستانه اجلاس هاوانا

در حالی که اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در هاوانا در حال برگزاری است گروهک منحله دموکرات کردستان از سازمان ملل ، صلیب سرخ و نیز جنبش عدم تعهد ها خواست تا به وضعیت این گروهک در مقابله با نظام ایران توجه شود .حزب منحله دموکرات در این پیام مدعی شده است در طول انقلاب اسلامی علیه رژیم طاغوت حضور داشته است ولی نظام جدید به در خواست های آنان بعد از پیروزی وقعی ننهاده و به وعده هایش عمل نکرده است ! این حزب از صلیب سرخ نیز تقاضا کرده است تا به این منطقه مواد غذایی ، دارو و لباس فرستاده شود . (9)

پی نوشت ها:

1- صحیفه امام ، جلد 9، صفحه 388

2- کیهان ، 13شهریور 1358، صفحه 3

3- صحیفه امام ، جلد 9 ، صفحه 390

4- کیهان ، 13شهریور 1358، صفحه 3

5- اطلاعات ، 13شهریور1358، صفحه2

6- سرهنگ احمد سالاری، بازجوی ساواک بود که به دلیل خوش خدمتی و دستگیری، شکنجه و قتل شهید نواب صفوی و یارانش، در سال 1334، درجه ی افتخاری و مدال از شاه دریافت کرد. وی بعدها به ریاست ساواک استان کهکیلویه و بویراحمد رسید. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز دستگیر و پس از محاکمه، به اعدام محکوم شد. زمانی که شهید خلیل تهماسبی دستگیر شد، به دستور احمد سالاری او را داخل بشکه ای مملو از شیشه خرده قرار دادند و.... روی زمین غلتاندند. در ضمن وی به گماشته هایش دستور داد تا شهید نواب صفوی را به بدترین وجهی شکنجه کنند . رک نهضت روحانیون ایران، ج 2، ص 214.

7- اطلاعات ، 13شهریور 1358، صفحه 3

8- اطلاعات ، 13شهریور 1358، صفحه 12

9- اطلاعات ، 12شهریور 1358، صفحه 12، استفاده ضد انقلاب در طول سالیان متمادی از ظرفیت نهادهای بین المللی برای ضربه زدن به حیثیت کشور و نظام اسلامی مسبوق به سابقه است ، این روند در طول 33سال گذشته چه از سوی گروهک منافقین و چه از سوی دیگر گروه های ضد انقلاب چون گروهک منحله دموکرات آزموده شده ولی به نتیجه نرسیده است ، اخیرا نیز در جریان برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران و در پی سفر دبیرکل سازمان ملل به ایران فتنه گران با نوشتن نامه خطاب به بان کی مون و جمع آوری امضا برای آن تلاش کردند تا وی به دیدار سران فتنه که در حصر به سر می برند برود ، این خواسته مورد توجه کسی قرار نگرفت و بان کی مون نیز وقعی به آن ننهاد ولی سوی دیگر ماجرا نیز جالب به نظر می رسد ، در حالی که هیچ مکانیسمی برای نظارت بر تعداد امضاهای نامه ادعایی وجود ندارد سایت های منتسب به سران فتنه از 10هزار امضا خبر دادند و این میزان امضا اگر واقعی نیز باشد اگر با جمعیت ایران مقایسه شود حقیر و ناچیز بودن ضد انقلاب را به خوبی نشان می دهد .

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول