اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33سال پیش در چنین روزی

نیوزویک:آمریکا اسیر سازمان جاسوسی اسرائیل شده است

خبرگزاری فارس: مجله آمریکایی نیوزویک نوشت:مقام های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» متقاعد شده اند که عملیات جاسوسی اسرائیل در آمریکا تهدیدی برای امنیت این کشور است. اطلاعاتی را که شوروی ها نمی توانند از سیا به دست آورند، می توانند از چنگ اسرائیلی ها بربایند .

نیوزویک:آمریکا اسیر سازمان جاسوسی اسرائیل شده است

رخدادهای 5 شهریور 1358

امروز جنبش مسلمانان مبارز با صدور بیانیه ای ضمن حمایت از مجاهدین خلق [منافقین] از رویکرد لیبرال دولت موقت به شدت انتقاد کرد . این جنبش در بیانیه خود مدعی شد اهداف دشمن در سوق دادن کشور به سوی جنگ داخلی به نتایج مورد نظر نزدیک شده است ، گفتنی است انقلاب اسلامی از روزهای اول پیروزی بر نظام طاغوت با گروه های جدایی طلب در از خوزستان گرفته تا کردستان در حال نبرد می باشد ولی آگاهان هرگز از این نبردها با عنوان جنگ داخلی یاد نمی کنند ، به نظر می رسد عده ای تلاش دارند به بهانه نبرد نظام با اشرار در نقاط مرزی از انقلاب باج بگیرند .امروز استاندار کردستان با اشاره به این نکته که جنگ واقعی و سرنوشت ساز در مهاباد رخ خواهد داد بر لزوم مذاکره با آشوبگران تاکید کرد .

گفتنی است رهبر انقلاب همواره بر عدم مذاکره با سران حزب منحله دموکرات تاکید کرده و به نیروهای نظامی و انتظامی دستور داده اند اشرار را به شدت سرکوب کنند . آیت الله منتظری با انتشار بیانیه ای از مردم خواست کمک های مادی خود را برای یاری نهضت های آزادیبخش جهان به حساب 7100واریز کنند . خبر دیگر آنکه امروز محمد اربکان رهبر حزب رستگاری ملی ترکیه در مقاله ای با عنوان «اسلام بیدار و احیا می شود» خواستار تشکیل یک سازمان ملل اسلامی شد تا بتواند با تسلط صهیونیسم بر سازمان ملل مقابله کند .

انتقاد جنبش مسلمانان مبارز از رویکرد لیبرال دولت موقت

جنبش مسلمانان مبارز با صدور بیانیه ای ضمن تائید مبارزات برادران مجاهد در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی از رویکرد لیبرال دولت موقت به شدت انتقاد کرد . در بیانیه این جنبش با تاکید بر وحدت عمل همه نیروها و سازمان های مبارز مسلمان علیه دشمنان مشترک ، استعمار ، اسبتداد و استثمار آمده است : تحت فشار گذاشتن نیروها و عناصری که در چارچوب انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی حرکت می کنند قابل توجیه نیست .جنبش مسلمانان مبارز با تاکید بر اینکه طرح های پیچیده دشمنان برای ایجاد اختلاف و جنگ داخلی در کشور به نتایج مورد نظر نزدیک شده آمده است : عملکرد ضعیف و غیرانقلابی دولت موقت انقلاب در برخورد با مسائل حاد کشور فرصت خوبی به ضد انقلاب داده است . (1)

درگیری اصلی در مهاباد رخ خواهد داد

استاندار کردستان گفت :  دولت باید تا آنجا که مقدور است با اکراد مسلح منطقه وارد مذاکره شود و چنانچه مذاکرات مجددا به بن بست برسد آنوقت با تمام وجود و توانایی خود با این عده وارد جنگ شود . برای مذاکره و رفع درگیری هنوز فرصت باقی است و دولت با اکراد مسلح باید برای جلوگیری از برادرکشی و خونریزی بیشتر وارد مذاکره شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : درگیری اصلی در مهاباد رخ خواهد داد و همین جا است که مسئله کردستان حل خواهد شد چون مهاباد کانون اصلی بحران منطقه کردنشین است .با پایان گرفتن حوادث خونین سقز مسلما مهاجمان به ارتفاعات مهاباد ، بانه و سردشت رفته اند و ارتش به دنبال پاکسازی منطقه سقز به سوی این مناطق خواهد رفت .

استاندار کردستان در عین حال گفت : اکراد مسلح بدون حمایت خارجی توان مقابله با ارتش را ندارند ولی در هر صورت اگر این مقابله یک سال هم طول بکشد در نهایت مغلوب خواهند شد . (2)

دستگیری دو افسر عراقی در پاوه

سپاه پاسداران امروز اعلام کرد دو افسر عراقی در پاوه دستگیر و به تهران اعزام شده اند.ابووفا معاون ابوشریف فرمانده سپاه در گفت و گو با خبرگزاری پارس گفت : افسران دستگیر شده عراقی بودن خود را انکار می کردند ولی شناسنامه ها و کارت های پایان خدمت وظیفه که همراه داشتند هویت آنها را ثابت کرد . (3)

آیت الله منتظری : به یاری نهضت های آزادیبخش جهانی بشتابید

آیت الله منتظری با انتشار بیانیه ای از مردم خواست کمک های مادی خود را برای یاری نهضت های آزادیبخش جهان به حساب 7100واریز کنند .در بخشی از پیام آیت الله منتظری آمده است : دولت موقت موظف خواهد بود تسهیلات لازم را جهت امداد و کمک رسانی به ملل مستضعف در اختیار برادران و خواهران اسلامی خود قرار دهد .

جنبش مسلمانان مبارز با تاکید بر اینکه طرح های پیچیده دشمنان برای ایجاد اختلاف و جنگ داخلی در کشور به نتایج مورد نظر نزدیک شده آمده است : عملکرد ضعیف و غیرانقلابی دولت موقت انقلاب در برخورد با مسائل حاد کشور فرصت خوبی به ضد انقلاب داده است.

وی ادامه داد : بدین منظور اینجانب به دنبال مراجعات و خواست های عده ای از برادران و خواهران مبارز موکدا پیشنهاد می کنم شماره حساب 7100دربانک ملی ایران به مبارزان مسلمان و مستضعف جهان اسلام اختصاص یابد .

آیت الله منتظری تاکید کرد : از عموم برادران و خواهرانی که قلبشان به عشق آزادی مسلمانان از یوغ ظلم و استبداد و طغیان می تپد دعوت می نمایم رسالت خون شهدا را تکمیل و در این جهاد مقدس مالی به منظور امداد و کمک رسانی به نهضت های رهایی بخش ملل محروم مسلمان شرکت فعال نموده و هرکس به اندازه تمکن مالی و استطاعت خویش پول به این حساب واریز نمایند . (4)

پیشنهاد اربکان برای تشکیل سازمان ملل اسلامی

محمد اربکان رهبر حزب رستگاری ملی ترکیه خواستار تشکیل یک سازمان ملل اسلامی شد تا بتواند با تسلط صهیونیسم بر سازمان ملل مقابله کند .اربکان در مقاله «اسلام بیدار و احیا می شود» که روزنامه بایرام ترکیه آن را منتشر کرد با تاکید بر اینکه یکی از نخستین اقدام های سازمان ملل فعلی شناسایی دولت اسرائیل و اخراج میلیونها فلسطینی بود گفت : این اقدام مسلما برای ایجاد نفاق در جهان عرب و در نتیجه جهان یک میلیارد نفری اسلام صورت گرفته است .اربکان به تمام مسلمانان جهان پیشنهاد کرده است که در آستانه سده پانزدهم هجری قمری برای تقویت و ترویج اسلام قیام کنند .

اربکان در مقاله «اسلام بیدار و احیا می شود» که روزنامه بایرام ترکیه آن را منتشر کرد با تاکید بر اینکه یکی از نخستین اقدام های سازمان ملل فعلی شناسایی دولت اسرائیل و اخراج میلیونها فلسطینی بود گفت : این اقدام مسلما برای ایجاد نفاق در جهان عرب و در نتیجه جهان یک میلیارد نفری اسلام صورت گرفته است .

اربکان تاکید کرد : در سازمان ملل فعلی که خود را سرگرم مسائل فرعی و جزئی کرده است به سختی می توان سخنی درباره مسائل اساسی بشر و ملتها از جمله سرنوشت ملت فلسطین گفت .

وی ادامه داد : کشورهای مسلط بر سازمان ملل سیاستی را دنبال کرده اند که با تمایلات صهیونیسم هماهنگی دارد .  اربکان خواستار سیاست خارجی مبتنی بر اسلام و ایجاد جامعه ای بر پایه اصول اسلامی شده است . (5)

نیوزویک : آمریکا اسیر سازمان جاسوسی اسرائیل شده است

مجله آمریکایی نیوزویک نوشت : مقام های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» متقاعد شده اند که عملیات جاسوسی اسرائیل در آمریکا تهدیدی است برای امنیت این کشور.این مجله آمریکایی به نقل از یک مقام اطلاعاتی آمریکا نوشته است : اطلاعاتی را که شوروی ها نمی توانند از سیا به دست آورند می توانند از چنگ اسرائیلی ها بربایند .

این کارشناس ادامه داد : موساد در دولت و کابینه کارتر نفوذ دارد و در حالی که این سازمان وظیفه دارد در جهان عرب دست به جاسوسی بزند هدف آن جمع آوری اطلاعات درباره فعالیت های دولت آمریکا شده است. به نوشته نیوزویک موساد در آمریکا یک هزار کارمند اصلی دارد ولی همه یهودیان آمریکا از دانشجو گرفته تا سناتور به آنها کمک می کنند . (6)

پی نوشت ها:

1- اطلاعات، 5شهریور58، صفحه 12

2- کیهان ، 5شهریور 58، صفحه 2

3- اطلاعات ، 6شهریور 1358، صفجه 1

4- اطلاعات ، 6شهریور 58، صفحه 2 ، درخواست آیت الله منتظری از مردم مسلمان ایران برای کمک به مستضعفان جهان و ارائه شماره حسابی که مردم کمک های نقدی خود به مستضعفان جهان را به آن واریز کنند در حالی به تیتر روزنامه های اول انقلاب تبدیل شده بود که هواداران وی  30 سال بعد و در خیابان های تهران شعار نه غزه ، نه لبنان سر دادند .

5- اطلاعات ، 5شهریور58، صفحه 12

6- اطلاعات ، 5شهریور 1358، صفحه 12 ، هنوز «جاناتان پولارد» از کارمندان سابق وزارت دفاع آمریکا که در حین خدمت در پنتاگون هزاران سند و مدرک محرمانه را به رژیم اسرائیل منتقل کرد، در زندان است که خبر رسیده در تازه‌ترین مورد، جاسوسان اسرائیلی به دفتر رئیس سازمان اطلاعات آمریکا هم راه یافته‌اند! همزمان با سفر میت رامنی، کاندیدای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سال جاری ریاست جمهوری آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، «آسوشیتدپرس» گزارش داد، دولت آمریکا نگران فعالیت‌های جاسوسی [رژیم] اسراییل در میان مقامات خود است. به گزارش «بی‌.بی‌.سی»، در یکی از تازه‌ترین موارد، پس از این که رییس دفتر «سی‌.آی‌.ای» در تل آویو دریافت که وسیله ارتباطی او برای تماس با ستاد مرکزی‌اش در ویرجینیا، دستکاری شده، به رؤسای خود خبر داد، کسی یا کسانی پنهانی وارد این دفتر شده‌اند. بنا بر این گزارش، در موردی دیگر که آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام سابق اطلاعاتی آمریکا نقل کرده، یک افسر اطلاعاتی آمریکا، پس از بازگشت به خانه اش، متوجه شده مواد خوراکی داخل یخچال منزلش جابجا شده است. آسوشیتدپرس می‌گوید، در همه این موارد، دولت آمریکا دست سرویس اطلاعاتی [رژیم] اسراییل را در کار می‌بیند و مقامات امنیت ملی آمریکا [رژیم] اسراییل را متحدی پردردسر و تهدیدی ضد اطلاعاتی می‌دانند.دفتر نخست وزیری رژیم اسراییل در اقدامی بی‌سابقه با فرستادن پیام متنی به تلفن همراه برخی از خبرنگاران، این گزارش را تکذیب کرد.

اما با این همه، این نخستین بار نیست که نام رژیم اسراییل در عملیات ضد اطلاعات علیه آمریکا مطرح می‌شود. بنا به گزارش یاد شده، «جاناتان پولارد»، یکی از کارمندان سابق وزارت دفاع آمریکا در حین خدمت در پنتاگون، هزاران سند و مدرک محرمانه را به رژیم اسرائیل منتقل کرد. دولت اسرائیل در سال 1998 اعتراف نمود که پولارد، جاسوس آنها بود و به او شهروندی رژیم  اسرائیل داد. این گزارش می‌افزاید: پولارد که هم اکنون 57 سال دارد، در سال 1985 دستگیر شد و دو سال بعد با حکم حبس ابد به زندان رفت. گفته می‌شود، اسنادی که پولارد در اختیار رژیم اسراییل گذارده، برای پر کردن یک پستو کفایت می‌کند. در این باره، «ژوزف ویپل»، مأمور سابق «سی‌.آی‌.ای» به آسوشیتدپرس گفته، رابطه آمریکا و [رژیم] اسراییل رابطه‌ای پیچیده است. آمریکا منافع و اهداف خودش را دارد و اسراییل نیز در پی منافع خودش است. (رک جاسوسی اسرائیل از مقامات آمریکا تکرار شد! ، تابناک به نقل از بی بی سی ، 8مرداد 1391)

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول