اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی مشهد:

شکست تحریم‌های دارویی با تولید دارو به روش نانوتکنولوژی محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی گفت: شکست تحریم‌های دارویی با اهتمام در تولید دارو به روش نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی محقق می‌شود.

شکست تحریم‌های دارویی با تولید دارو به روش نانوتکنولوژی محقق می‌شود

سید احمد مهاجری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد:  دانشکده داروسازی مشهد در راستای دستورالعمل‌های وزارتخانه در مسیر ثبت اختراع پیش می‌رود.

وی در ارتباط با تاسیس شرکت‌های دانش بنیان در این دانشکده تصریح کرد: یکی از خط مشی‌های ما تشویق افراد محقق به تاسیس شرکت‌های دانش بنیان است.

مهاجری با اشاره به اینکه می‌خواهیم ایده‌ها را به سمت تولید محوری پیش ببریم، تاکید کرد: مراکز دانش بنیان در واقع با ارتباطی که با صنایع برقرار می‌کنند این فرآیند را تکمیل می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی با اشاره به اینکه یکی از اهرم‌های فشار در روابط بین‌الملل تحریم دارویی است، ادامه داد: در این راستا وزارتخانه اولویتش را در مسائل مربوط به خودکفایی دارویی به ویژه در مواد اولیه قرار داده است.

مهاجری در ادامه با اشاره به اینکه وابستگی دارویی وابستگی پزشکی را به همراه می‌آورد تاکید کرد: آنچه که مسلم است در این راه باید به تولید داروهای خاص با تکنولوژی‌های بالا مانند بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی اهتمام ورزید.

وی ادامه داد: در حدود 5 درصد از داروهای مورد نیاز کشور که جزو داروهای بیماری‌های خاص هستند از کشورهای خارج تامین می‌شوند و واردات این اقلام حتی در صورت نبود تحریم نیز سهمی در حدود 90 درصد بودجه دارو را به خود اختصاص می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی مشهد افزود: این هزینه بالا رقم کلانی است که می‌تواند سهم بسزایی در دیگر امور پزشکی و درمانی ایفا کند.

مهاجری با بیان اینکه در زمینه خودکفایی دارویی کارهای خوبی انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به خط مشی تعیین شده توسط وزارت بهداشت، اکنون در دانشگاه‌ها تحقیقاتی روی داروهایی با فن‌ آوری بالا در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول