اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد کردستان خبر داد

جمع‌آوری 4.2 میلیارد ریال کمک‌های مردمی

خبرگزاری فارس: معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان گفت: در چهار ماهه نخست امسال بیش از 4 میلیارد و 259 میلیون و 805 هزار ریال کمک‌های مردمی از طریق صندوق‌ها در سطح استان جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 4.2 میلیارد ریال کمک‌های مردمی

هیوا رحیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این تعداد صندوق صدقه شامل 2 هزار و 547 صندوق بزرگ، یک‌هزار و 862 صندوق متوسط و 62 هزار و 267 صندوق کوچک است.

به گفته وی، در چهار ماهه نخست امسال بیش از 4 میلیارد و 259 میلیون و 805 هزار ریال کمک‌های مردمی از طریق این صندوق‌ها در سطح استان جمع‌آوری شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان میزان جمع‌آوری کمک‌های مردمی در چهار ماهه نخست سال گذشته را 3 میلیارد و 391 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این میزان در سال‌جاری با رشد 25 درصدی مواجه است.

به گفته رحیمی، درآمد حاصل از صندوق صدقات کمیته امداد در زمینه‌های مختلف فرهنگی شامل هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان، بهداشت و درمان، تهیه جهیزیه نو عروسان، بازسازی و تعمیرات مسکن مددجویان، تامین کالاهای اساسی، ودیعه مسکن و وام کارگشایی و اشتغالزایی خانواده‌های بی‌بضاعت هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم و آیات و احادیث مختلف در مورد اهمیت و جایگاه کمک به نیازمندان و تلاش در راستای رفع مشکلات آنان دستورات زیادی داده شده است، تصریح کرد: با بهره‌گیری از این منابع طرح‌های مختلف در راستای احیا و ترویج سنت‌های حسنه و الهی احسان و صدقه تدوین و اجرا می‌شود.

وی از طرح مسجدمحوری با محوریت ائمه جمعه و جماعت به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح استان نام برد و افزود: این طرح‌ با هدف احیای فرائض دینی همچون پرداخت زکات و دیگر سنت‌های الهی با جدیت هرچه تمام‌تر در سطح مساجد روستاها و شهرهای استان در حال اجراست.

به گفته معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان، امسال بیش از یک‌ میلیارد و 300 میلیون تومان زکات فطریه و 43 میلیارد و 270 میلیون ریال زکات مردمی در سطح استان جمع‌آوری شده است.

به گفته وی، 80 درصد از تعهدات استانی در  بخش جمع‌آوری زکات در سال‌جاری محقق شده است.

* جذب 1100 حامی جدید برای ایتام کردستانی

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان در ادامه از جذب یک‌هزار 133 حامی جدید برای حمایت از یک‌هزار و 908 یتیم زیرپوشش این نهاد مقدس خبر داد و گفت: تاکنون 300 میلیون و 855 هزار ریال توسط این افراد به حساب ایتام واریز شده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال حاضر از 7 هزار یتیم کردستانی حمایت می‌کند که از حمایت‌های 14 هزار حامی نیز برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: امسال جذب 5 هزار حامی جدید برای ایتام زیرپوشش در برنامه امداد کردستان قرار دارد که تاکنون 3 هزار حامی معادل 60 درصد برنامه تحقق یافته است.

رحیمی خاطرنشان کرد: مشارکت در برنامه‌های دیگر همچون مخارج تحصیلات دانشگاهی، تهیه جهیزیه و غیره از دیگر حمایت‌های حامیان است که با توجه به توان مالی آنان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث جذب حامیان در چند سال اخیر اقدامات موثری در سطح استان کردستان انجام شده است، گفت: ‌برای رسیدن به اهداف و میانگین کشوری در این حوزه نیازمند انجام کارهای بیشتر به ویژه در بحث فرهنگ‌‌سازی هستیم.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کردستان در پایان افزود: در حال حاضر 70 درصد از حامیان ایتام زیرپوشش این نهاد در این استان غیربومی هستند و تلاش برای جذب حامیان بومی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد در استان است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول