اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

ایران در ساخت نیروگاه هسته‌ای بومی می‌‌شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کشورمان در ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای با تکیه بر نیروهای متخصص و توانمند بومی می‌شود.

ایران در ساخت نیروگاه هسته‌ای بومی می‌‌شود

جلیل جعفری بنه خلخال امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل با اعلام اینکه نیروهای متخصص ما در حال طراحی و ساخت قطعات انرژی‌های هسته‌ای و نو هستند، اظهار داشت: تداوم نیروگاه‌سازی این حوزه ضروری به نظر می‌رسد و ما با تکیه بر منابع داخلی و نیروهای متخصص خود می‌توانیم از طریق انرژی‌های نو برق تولید کنیم به طوری که بر اساس پیش‌بینی‌ها در پایان برنامه پنجم توسعه ساخت نیروگاه هسته‌ای به دست متخصصان ایرانی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون انرژی از فعالیت‌های هسته‌ای کشور بازدید کرده و جلسات متعددی را با رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار کردند و ما در این بازدیدها توانمندی‌های ایران را به عینه مشاهده کردیم به طوری که از چهره نمایندگان به خوبی رضایت و شادمانی قابل مشاهده بود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:‌ ما علاوه بر این بازدید‌ها، بازدید‌های دیگر نیز از سایت‌های مختلف نیروگاه انرژی اتمی و تحقیقات متعدد را این زمینه خواهیم داشت که هدف کمیسیون آن است تا به صنعت هسته‌ای ایران کمک کند.

جعفری بنه خلخال تاکید کرد: در خصوص میادین مشترک گاز و نفت نیز با وزیر پر‌تلاش نفت جلساتی برگزار کردیم تا از این میادین مشترک کشورمان بیشترین سود و بهره را ببرد.

وی افزود: در منطقه پارس جنوبی که بهره‌برداری مشترک ایران با قطر است از طریق کشور قطر به نظر می‌رسد تعامل و ارتباطاتی با نظام استکباری برقرار شده که با بهره‌برداری بیشتر سعی می‌کنند منافع آنها را تامین کنند.

رئیس کمیته انرژی نو و هسته‌ای کمیسیون انرژی مجلس به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: به وزیر نفت توصیه کردیم تا از این میادین کشورمان بیشترین و حداکثر بهره‌برداری را داشته باشد تا بتوانیم از فرصت پیش آمده به نفع خود استفاده کنیم.

جعفری بنه خلخال ادامه داد:‌ در فعالیت‌های جدید استخراج و اکتشاف نفت نیز مجلس تصمیم گرفت تا متخصصان کشور ورود پیدا کنند تا ما با وابستگی کمتر بتوانیم از توانمندی‌های نفت و گاز خود استفاده کنیم.

وی در خصوص کمیته نیرو و بخش برق‌رسانی و همچنین نظارت‌های صورت گرفته در این حوزه نیز تصریح کرد: ‌باید طرح‌ها و لوایح به سمت تولید برق و نیرو به جای سیکل ترکیبی از انرژی‌های نو باشد.

این نماینده مجلس گفت: با رایزنی‌های انجام شده قرار است در استان اردبیل یک راکتور تحقیقاتی راه‌اندازی شود که در این زمینه به چرایی و سئوالات متعدد رئیس سازمان انرژی اتمی کشور پاسخ دادیم که به نظر می‌رسد با قانع شدن آنها این کار صورت بگیرد.

اردبیل صاحب راکتور تحقیقاتی می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از طریق سازمان انرژی اتمی به زودی مجوز احداث راکتور تحقیقاتی در استان اردبیل صادر می‌شود.

جعفری بنه خلخال گفت: در کمیسیون انرژی چهار کمیته شامل کمیته نفت و گاز، ساخت داخل، کمیته نیرو و کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو شکل گرفته که بنده ریاست کمیته انرژی‌های نو و هسته‌ای را عهده‌دار هستم.

وی در پایان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و بازدیدهای گوناگون از واحدهای مختلف انرژی هسته‌ای و انرژی‌های نو در کشور در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ ورود دو واحد جدید نیروگاه اتمی بوشهر در اولویت قرار گرفته است تا ظرفیت تولید به 2 هزار مگا‌وات برق برسد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول