اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت رشت:

اجلاس نم در مسایل هسته‌ای ایران تاثیرگذار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت رشت گفت: اجلاس سر ان غیرمتعهدها می‌تواند در مسایل هسته‌ای ایران تاثیر گذار باشد.

اجلاس نم در مسایل هسته‌ای ایران تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر ذاکر بودن را از ویژگی‌های برجسته حضرت یونس پیامبر دانست و اظهار کرد: ذکر در آموزه‌های دینی، زبانی، قلبی و عملی است و ذکر عملی بالاترین عمل بوده و هر گاه انسان با شبهه‌ای مواجه می‌شود، اشتباه نمی‌کند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس نم در تهران ابراز کرد: برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در ایران توفیق برای نظام اسلامی است که در عالی‌ترین سطح کشور برگزار شد.

خطیب موقت رشت جنبش غیرمتعهدها را بزرگ‌ترین تشکل دنیا پس از سازمان ملل متحد دانست و گفت: نیمی از جمعیت جهان در کشورهای غیرمتعهد هستند و این سازمان توانمندی‌های بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه اجلاس غیرمتعهد دستاوردهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی دارد، تصریح کرد: برگزاری اجلاس در ایران نشان‌دهنده ظرفیت کشور ماست.

شفیعی‌زاده اجلاس نم را موجب تقویت نظام خواند و ابراز کرد: این اجلاس موجب همدلی و وحدت مردم می‌شود و در مسایل اقتصادی ایران تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه اجلاس سران غیرمتعهد می‌تواند در مسایل هسته‌ای تاثیر گذار باشد، خاطرنشان کرد: امروز ایران در مسایل منطقه تاثیر گذار است.

امام جمعه موقت رشت افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش بسیاری کردند که اجلاس غیرمتعهدها در ایران برگزار نشود و جمهوری اسلامی توانست در این زمینه موفقیت‌های بسیاری را کسب کند.

وی با تصریح بر اینکه امروز جمهوری اسلامی کانون توجه تمام محافل دیپلماتیک و خبرگزاری‌های جهان است، یادآور شد: این امر نشان‌دهنده تاثیر گذاری ایران در معادلات سیاسی جهان است.

شفیعی‌زاده حضور یک‌هزار خبرنگار در این اجلاس را فرصت خوبی برای معرفی جمهوری اسلامی ایران دانست و متذکر شد: ایران فرصت سه ساله به عنوان ریاست سازمان غیرمتعهدها را در اختیار دارد.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در مسایل جهان را برای سران غیرمتعهد تبیین کردند.

خطیب موقت رشت درباره افتتاح حدود یک‌هزار و 300 طرح گیلان در هفته دولت بیان کرد: در کنار این همه شیرینی، حرکتی انجام گرفت که کام مردم استان را تلخ کرد.

وی با بیان اینکه دولت حق انتخاب مدیران را دارد، اذعان کرد: وزارت کشور باید در هفته دولت تغییر استاندار گیلان را انجام نمی‌داد و دولت از برخی حرکت‌های شتاب‌‌زده اجتناب کند.

شفیعی‌زاده، حفظ کرامت و حرمت افراد را مورد تاکید قرار داد و از سعادتی قدردانی و به هاشم‌نیا به عنوان استاندار جدید گیلان تبریک گفت و وی را از افراد متدین نامید.

وی با اشاره به اینکه مشکلات استان باید با وحدت و همدلی برطرف شود، تصریح کرد: در تغییر و تحول موافقان و مخالفانی وجود دارد و مجموعه اصولگرایان روحیه حداکثری داشته باشند و نباید افراد را از انقلاب و اسلام جدا کنیم.

امام جمعه موقت رشت ابراز کرد: عده‌ای در استان به دنبال سوءاستفاده از شرایط موجود هستند و مردم نباید فریب آنها را بخورند و تعدادی نیز در مرکز استان موافق و مخالف نیستند و به جای انتقادهای سازنده تنها مخالفت می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی نیازمند اتحاد و انسجام است، خاطرنشان کرد: باید همه را در دایره اصولگرایی ببینیم و مسئولان حرف‌های مخالفان را نیز بشنوند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول