اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال در مجلس:

خلخال صاحب نیروگاه سیکل ترکیبی می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: با موافقت وزارت نیرو و تلاش پیگیرانه سعی می‌کنیم نیروگاه سیکل ترکیبی را در خلخال راه‌اندازی کنیم.

خلخال صاحب نیروگاه سیکل ترکیبی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال ظهر امروز در جلسه بررسی توسعه سرمایه‌گذاری در شهرستان خلخال و کوثر اظهار داشت: پیمانکار خط 32 اینچ گاز میانه به اردبیل که از مصوبات سفر سوم و هیئت دولت به استان اردبیل بود، انتخاب شده و به‌زودی کار عملیاتی در این زمینه آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ با عبور این خط لوله از مسیر خلخال – کوثر مشکلات گازرسانی به روستاهای این دو شهرستان برطرف شده و شاهد توسعه گازرسانی در این منطقه می‌باشیم.

جعفری‌بنه با تاکید بر برگزاری آبرومندانه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال و کوثر خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان باید تلاش کنند تا استعدادهای منطقه در حوزه‌های مختلف به قلم تحریر درآید.

این مسئول اضافه کرد: قرار است کتابچه‌ای مدون در این زمینه آماده شده و در دست سرمایه‌گذاران شرکت‌کننده در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان از مردم برای معرفی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، نخبگان علمی و فرهنگی دعوت به همکاری کرد تا این ظرفیت‌ها را به دبیرخانه همایش معرفی کنند.

وی در ادامه این جلسه به استعدادهای معدنی غنی شهرستان خلخال اشاره کرد و ادامه داد: شهرستان خلخال از معادن غنی و متعددی بهره می‌برد که ضرورت دارد با جلوگیری از خروج سنگ‌های معدنی به صورت خام نسبت به فرآوری آن اقدام شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: ما می‌توانیم از این طریق با ایجاد صنایع فرآوری سنگ‌های معدنی در منطقه هم به ایجاد اشتغال کمک کرده و هم ارزش افزوده تولید و صادرات این محصولات را بالا ببریم.

جعفری‌بنه یادآور شد: به عنوان نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از حق و حقوق مردم در حوزه معدن دفاع می‌کنم و در صورت بی‌توجهی مسئولان صنعت، معدن و تجارت استان به ساماندهی معادن در کنار مردم مانع از خروج سنگ‌های معدنی از شهرستان می‌شوم.

وی گفت:‌ چرا باید ثروت منطقه با انتقال توسط تریلی‌ها به اصفهان و سایر استان‌ها فرآوری شده و با قیمت گزاف بدون هیچ منفعت و سودی برای مردم منطقه استخراج و حمل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان با انتقاد شدید از بانک‌های عامل در پرداخت نکردن تسهیلات در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و حتی مقاوم‌سازی مسکن روستایی افزود: کدام منطق قبول می‌کند که روستایی با درآمد کم و معیشت متوسط قادر باشد بازپرداخت تسهیلات 21 درصدی را در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی متقبل شود.

جعفری‌بنه از مسئولان استانی و کشوری خواست با اصلاح فرآیند پرداخت تسهیلات با بهره کم به واحدهای مسکونی و همچنین سرمایه‌گذاران زمینه مستعدی را برای توسعه حقیقی مناطق محروم به وجود آورند.

 

خلخال مستعد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی معدنی

به گزارش فارس، در ابتدای این جلسه فرماندار خلخال نیز خواستار ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جنوب استان اردبیل در شهرستان خلخال بازون معدن و صنایع معدنی شد.

ذبیح‌الله عبداللهی با اشاره به استعدادهای بالقوه فراوان در حوزه معدن، کشاورزی و آب‌های سطحی تصریح کرد: اولویت‌بندی طرح‌های پیشنهادی توسط دستگاه‌های اجرایی با هدف توسعه منطقه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی سعی کنند به حضور سرمایه‌گذاران کمک کرده و به رونق روزافزون جنوب استان از این راه کمک کنند.

فرماندار کوثر نیز تعامل دستگاه‌های اجرایی دو شهرستان با دبیرخانه برگزاری همایش سرمایه‌گذاری مستقر در فرمانداری خلخال را خواستار شد.

سعدالله رئیس‌ساداتی اضافه کرد: ما امیدواریم با برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در این شهرستان زمینه مستعدی برای جذب و جلب توان سرمایه‌گذاری فراهم آید.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول