اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان خبر داد

رفع تصرف 123 هکتار اراضی منابع طبیعی گیلان

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: در پنج ماه نخست امسال بالغ بر 123 هکتار اراضی تصرفی گیلان از وجود سودجویان و زیاده‌خواهان اموال عمومی خلع‌ید شده است.

رفع تصرف 123 هکتار اراضی منابع طبیعی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اصغر اکبری پیش از ظهر امروز در جلسه منابع طبیعی و آبخیزداری استان حفاظت از انفال الهی را مهم‌ترین وظیفه دانست و اظهار کرد: حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری برای مقابله قانونی با سودجویان آمادگی دارد.

وی افزود: در راستای مسئولیت‌های محوله سازمانی و طبق اهداف عالیه تعیین شده چهار وظیفه اصلی حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی جزو نقاط هدف و خط مشی سازمانی در سطح کلان کشور و به تبع آن در اداره‌های کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها تعیین شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه تمام اقدام‌ها و عملکردهای منابع طبیعی روی حول محور چهار وظیفه مذکور است، اذعان کرد: مسئولیت حفاظت از انفال و منابع طبیعی نخستین و مهم‌ترین بخش از وظایف مذکور بوده که از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان ادامه داد: مدیرکل منابع طبیعی استان با ابلاغ دستورات اکید و تدارک امکانات مناسب و تمهیدات لازم برای مقابله با هر گونه تخریب، تجاوز و یا سوء‌استفاده از سرمایه‌های ملی و منابع طبیعی همواره پشتیبان و راهنمای عوامل پرتلاش یگان حفاظت بوده است.

وی برطرف کردن تصرفات منابع طبیعی را از اهداف اولویت‌دار یگان حفاظت خواند و خاطرنشان کرد: در پنج ماه نخست امسال بالغ بر 123 هکتار اراضی تصرفی توسط سود جویان و زیاده‌خواهان اموال عمومی و منابع طبیعی کشور طبق قوانین و مقررات رفع تصرف و خلع‌ید شده است.

اکبری گفت: با باز گرداندن عرصه‌های مذکور به حالت اولیه و طبیعی و اقدام خلع‌ید، برخورد قانونی با متجاوزان به عرصه‌های منابع ملی صورت گرفته است.

وی از آمادگی یگان حفاظت برای مقابله با حریق‌های احتمالی در عرصه‌های جنگلی خبر داد و متذکر شد: امسال توانسته‌ایم با انجام گشت‌های ویژه و اقدام‌های پیشگیرانه از وقوع حریق در سطح جنگل‌های استان جلوگیری کنیم.

این مسئول افزود: با وجود کاهش شدید نزولات جوی در  پنج ماه نخست امسال، دمای بالای هوا در تابستان و خشکی سطح جنگل و نیز تردد ساکنان و مسافران در مناطق جنگلی، هیچ خسارت و یا تخریب ناشی از آتش‌سوزی در سطح جنگل یا مراتع استان ایجاد نشده است.

وی با اشاره به استقرار نیروهای منابع طبیعی در جنگل‌ها و مراتع استان خاطرنشان کرد: در صورت وقوع حریق با تمام امکانات که در سه نقطه حساس و بحرانی استان شامل شرق، غرب و جنوب به صورت دایم مستقر هستند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن در منطقه حاضر بوده و حریق را در نطفه خاموش کرده‌ایم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان درباره احداث پایگاه اطفای حریق در منطقه لاکان رشت اذعان کرد: این پایگاه یکی از پایگاه‌های کارآمد اطفای حریق بوده که با در اختیار داشتن امکانات به‌روز شده است.

وی با تصریح بر اینکه این پایگاه برای مناطق جنگلی استان طراحی شده است، یادآور شد: مراحل احداث این پایگاه اکنون آغاز شده و در صورت تخصیص اعتبار لازم در کم‌ترین زمان ممکن ساخت آن پایان می‌یابد و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گفته اکبری، در راستای پیشگیری از حریق در سطح جنگل‌های گیلان بیش از 4 هزار لیتر مواد کند کننده حریق برای اطفای حریق در سطح حدود 150 هکتار از مناطق جنگلی و مرتع بحرانی و حساس در هفت شهرستان از توابع استان توزیع و به‌کارگیری شده است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول