اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اقدامی جالب توجه انجام شد

بانوی 60 ساله رودهنی در مسیر صعود به قله سهند

خبرگزاری فارس: تیم کوهنوری بانوان دانشگاه آزاد اسلامی رودهن و اعضای کمیسیون امور بانوان این شهر موفق به فتح قله 3 هزار و 650 متری سهند در آذربایجان شرقی شدند.

بانوی 60 ساله رودهنی در مسیر صعود به قله سهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، کاپیتان تیم کوهنوردی بانوان رودهن صبح امروز در جمع مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی این شهر با اشاره به سختی‏های پیش روی رشته مهیج کوهنوردی اظهار داشت: تیم کوهنوردی بانوان رودهن پیش از این موفق به فتح قلل دماوند، «گل زرد» در « تل‏کمر»، «توچال» و اغلب ارتفاعات رشته کوه البرز شده‏اند.

آذر همتی ادامه داد: همه این سختی‏ها پس از صعود به حلاوتی وصف‏ناپذیر تبدیل شده و غلبه بر مشکلات، امید به زندگی و انگیزه در امور را در انسان تقویت می‏کند.

همتی اضافه کرد: گروه‏های کوهنوردی باید همیشه با ابزار و تجهیزات ایمنی کامل اقدام به فتح قلل مرتفع کنند و خود را برای خطرات احتمالی مسیر آماده سازند.

کاپیتان تیم کوهنوردی بانوان رودهن افزود: کوهنوردان باید پیش از عزیمت به ارتفاعات، شرایط جوی قلل مقصد را به طور کامل مطالعه و بررسی کنند.

وی ادامه داد: در صورت وجود پشتیبانی‏های مناسب مالی از فعالان این رشته ورزشی به طور قطع شاهد رشد چشم‏گیر آن در منطقه خواهیم بود.

راهنمای گروه کوهنوردی بانوان رودهن نیز دلیل صعود به قله سهند را ارزیابی مناسب فنی گروه پیش‏رو خواند و گفت: تیم کوهنوردی بانوان رودهن با کمترین امکانات گام در مسیر صعود قله سهند گذاشت.

الله‏وردی جبارپور ادامه داد: شاید با این صعود بتوان توجه مسئولان ورزشی را به قطب کوهنوردی کشور یعنی دماوند برای سرمایه‏گذاری بیشتر جلب کرد.

وی اضافه کرد: زیرا شهرستان دماوند از قابلیت‏های بسیار خوبی برای ارتقای این رشته ورزشی برخوردار است، اما به دلیل حمایت‏های ناکافی با رشد قابل ملاحظه‏ای همراه نیست.

بر اساس این گزارش، اعضای تیم کوهنوردی بانوان رودهن را اکبر داوودی (مربی)، فرزانه همتی، راحله رنجبر، مهناز عروجی، فهیمه همتی، نسرین عروجی، گیتی طاهرقلی، فرشته اسکندری، سوسن شیرمرادی و آقایان الله‏وردی جبارپور، فرامز شیرمرادی، محمد جبارپور، محسن خسروی، میلاد جبارپور و عباد بصیری تشکیل می‏دادند.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول