اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درخواست عضو کمیته نظارت چاپ کردستان از مسئولان استانی

شرایط ورود ماشین‌آلات پیشرفته چاپ به کردستان فراهم شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیته نظارت، هماهنگی و ارزیابی چاپ کمیسیون چاپ، نشر و تبلیغات کردستان خواستار ایجاد زمینه‌های ورود ماشین‌آلات پیشرفته چاپ توسط مسئولان دولتی به استان شد.

شرایط ورود ماشین‌آلات پیشرفته چاپ به کردستان فراهم شود

ناصر رحیمیان به بهانه 11 شهریور روز صنعت چاپ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: سیاست‌گذاری در حوزه چاپ به دولت بر می‌گردد و مسئولان دولتی در کردستان هم باید شرایطی را فراهم کنند تا ورود ماشین‌آلات پیشرفته چاپ به استان که تاثیر مهمی در توسعه صنعت چاپ دارد، به سادگی مهیا شود.

وی تاکید کرد: دولت برای رشد صنعت چاپ در کردستان، ساماندهی وضعیت موجود را در دستور کار قرار دهد.

رحیمیان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نقش دولت در صنعت چاپ استان این است که شرایط را در مدت زمان خاصی تثبیت کند و زمینه سالم‌سازی رقابت و مشتری‌مداری در چاپخانه‌داران استان را سامان دهد.

عضو کمیته نظارت، هماهنگی و ارزیابی چاپ کمیسیون چاپ، نشر و تبلیغات استان کردستان همچنین به برگزاری جشنواره صنعت چاپ و نشر کردستان در ماه جاری در سقز اشاره کرد و گفت: جشنواره مذکور در واقع فرصتی برای گردهم‌ آمدن دست‌اندرکاران حوزه چاپ و نشر و  تبادل‌نظرات است و به اعتقاد من در این جشنواره باید از هرگونه بحث جزئی دوری کرد و منافع کلان را نظر گرفت.

وی یادآور شد: صنعت چاپ کردستان از لحاظ کیفی و کمی در شرایط نسبتاً خوبی است، اما در بخش‌های تکمیلی هنوز دچار کمبودهایی هستیم که با کمک و حمایت مسئولان زمینه رفع آنها تسهیل می‌یابد.

رحیمیان اضافه کرد: در زمینه کیفیت چاپ چیزی از صنعت چاپ در کشور کم نداریم و تمام شاخصه‌هایی که در خارج از استان وجود دارد در استان کردستان هم یافت می‌شود، اما این کیفیت هنوز فراگیر نشده است.

وی در پایان با تقدیر از حرکت بی‌نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در شکل‌دهی به کمیسیون نظارت، هماهنگی و ارزیابی چاپ، نشر و تبلیغات در استان، متذکر شد:‌ با فعالیت صورت گرفته توسط این کمیسیون در حوزه مطالعات میدانی، در بحث نشر به حد مطلوبی رسیده‌ایم، اما در بخش بسته‌بندی هنوز نیازمند پیشرفت هستیم.

شایان ذکر است دومین جشنواره صنعت چاپ و نشر کردستان از امروز تا سیزدهم ماه سال‌جاری همزمان با روز ملی صنعت چاپ در سقز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول