اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان:

چاپخانه‌ها توانایی تولید بیش از 10 درصد ظرفیت خود را ندارند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان گفت: واحدهای چاپخانه‌ای در حال حاضر و با ادامه این روند مشکلات، توانایی تولید بیشتر از 10 درصد توان ظرفیتی خود را ندارند.

چاپخانه‌ها توانایی تولید بیش از 10 درصد ظرفیت خود را ندارند

رضا کیوانفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: علاوه بر اینکه قیمت کاغذ نسبت به گذشته حدود چهار برابر شده است، کمبود شدیدی را نیز در این ارتباط مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سه دهه اخیر تاکنون، صنف چاپخانه‌داران با مشکلاتی مانند کمبود کاغذ مواجه نشده بود، تصریح کرد: تنها در اوایل انقلاب و مشکلاتی که در واردات محصولات به وجود آمده بود، چنین وضعیتی مشاهده می‌شد.

نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان با اشاره به وضع نابسامان کاغذ در بازار، طی 6 ماه اخیر تاکید کرد: بسیاری از چاپخانه‌های اصفهان در حال حاضر از بیکاری در رنج شدید هستند.

وی تصریح کرد: مسئولان باید به یک فکر اساسی برای از بین بردن مشکلات دست بزنند و مردم را از این بلاتکلیفی نجات دهند.

کیوانفر با بیان اینکه همواره بهترین کاغذ‌ها از کشورهایی مانند، اندونزی، مالزی، برزیل و ژاپن وارد کشور می‌شد، تاکید کرد: در حال حاضر مشکلات ارزی فراوانی برای واردات وجود دارد.

وی بیان کرد: بند کاغذی که در گذشته قیمت 25 هزار تومان داشته است، امروز توسط چاپخانه‌دار باید به قیمت 100 هزار تومان خریداری شود.

نایب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان با اشاره به اینکه هنوز برخی از انتشاراتی‌ها توان چاپ کتاب‌های خود را دارند، تاکید کرد: البته باید در نظر داشت این انتشار بر اساس کاغذ‌های گذشته موجود در انبارها صورت می‌گیرد و در حال حاضر با مشکلات عمده‌ای که برای کاغذ به وجود آمده چاپ کتاب‌ها با قیمت گذشته غیر ممکن است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان حدود 300 واحد چاپخانه وجود دارد که از این تعداد، 200 واحد در اصفهان مستقر است، اظهار کرد: تعداد واحد‌های لیتوگراف (واحد‌های پیش از چاپ) و سلوفان (واحد‌های پس از چاپ) نیز در100 عدد است.

کیوانفر ادامه داد: از مسئولان می‌خواهیم تکلیف مردم را هر چه زودتر مشخص کنند برای اینکه واحد‌های چاپخانه‌ای در حال حاضر و با ادامه این روند مشکلات، توانایی تولید بیشتر از 10 درصد توان ظرفیتی خود را ندارند.

وی گفت: در صورتی که یک چاپخانه تصمیم به اخراج کارمندان خود کند، به طور حتم مشکلات بیکاری جامعه افزایش یافته و در صورتی که تمایلی برای این کار نداشته باشد، به اجبار باید حقوق بدون کار پرداخت کند که این موضوع نیز قابل تصور نیست.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول