اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس:

ساختار معیوب شورای امنیت باید تغییر کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختار معیوب شورای امنیت سازمان ملل باید تغییر کند، چرا که ملت‌ها دیگر تحمل رفتارهای اعضای این شورا را ندارند.

ساختار معیوب شورای امنیت باید تغییر کند

حجت‌الاسلام سید محمود نبویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: سازمان ملل در ابتدا با این هدف مهم پایه‌ریزی شد که بتواند محلی برای پیگیری و احقاق حقوق تمام کشورهای کوچک و بزرگ جهان باشد.

وی تصریح کرد: پس از مدت کوتاهی این هدف به طور کلی از سوی کشورهای زورگو و استعمارگر غربی به انحراف کشیده شد و شاهد مصوبات و عملکرد غیر قانونی بسیاری در سازمان ملل بودیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: پنج کشور خاص اروپایی و آمریکایی با منحرف کردن شورای امنیت سازمان ملل که در حقیقت باید مکانی برای تظلم‌خواهی ملت‌ها باشد، برای خود حق وتو در نظر گرفته و با این شیوه غیر عقلی تمام امور سازمان ملل را به سود خود تغییر می‌دهند.

نبویان ادامه داد: اگر در سال‌های گذشته که کشورها به دلیل شرایط جهان و همچنین داشتن حکومت‌های سرسپرده و دیکتاتوری توان انتقاد و اعتراض به این شیوه ناعادلانه را نداشتند، امروز دیگر همان طور که رهبری معظم انقلاب فرمودند صبر ملت‌ها و حکومت‌های مستقل سر آمده است.

وی تاکید کرد: سازمان ملل باید این شیوه منسوخ را تغییر دهد، در غیر این صورت با واکنش شدید کشورهای مستقل به ویژه غیر متعهدها روبه‌رو خواهد شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ساختار سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان همانطور که در اجلاس تهران مطرح و از سوی دبیر کل این سازمان نیز مورد تایید قرار گرفت، معیوب بوده و نیازمند اصلاح جدی است.

نبویان تاکید کرد: این تغییر باید بر اساس خواست ملت‌ها و با هدف اصلاح امور به سود همه جهان انجام شده و چاره‌ای به غیر از آن نداریم.

وی در پایان اذعان داشت: برگزاری اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد در تهران و ریاست کشورمان طی سه سال بر این جنبش، فرصت بسیار مناسبی برای اعمال این اصلاحات است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول