اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

اجلاس عدم تعهد نقشه‌های استکبار علیه ایران را خنثی کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: با برگزاری اجلاس عدم تعهد در ایران نقشه انزوای ایران اسلامی توسط استکبار جهانی نقش بر آب شد.

اجلاس عدم تعهد نقشه‌های استکبار علیه ایران را خنثی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خورموج که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای بزرگ امام خامنه‌ای این شهر برگزار شد به برگزاری شانزدهمین اجلاس عدم تعهدها در تهران اشاره کرد و گفت: این اجلاس بزرگترین موفقیت برای رفعت و جایگاه و نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا است و با وجود همه تلاش‌های دشمن استکبار جهانی امریکای جهانخوار، انگلیس پیر استعمارگر، اسرائیل غاصب با همه اظهار نارضایتی‌هایی که کردند و توصیه‌ای که داشتند تا سران کشورهای دنیا در این اجلاس حضور پیدا نکنند اما بر خلاف میل دشمنان سران کشورها در این اجلاس شرکت کردند.

وی به بیانات حضرت امام خامنه‌ای در شانزدهمین اجلاس غیر متعهدها اشاره کرد و یادآور شد: فرمایشات حضرت امام خامنه‌ای بسیار راهگشا، شجاعانه و مقتدرانه در مقابل نظام‌های سلطه دنیا بود.

وی یا بیان اینکه دو سوم از کشورهای تشکیل دهنده مجمع عمومی سازمان ملل در قالب جنبش عدم تعهد هستند افزود: اجلاس عدم تعهد در جمهوری اسلامی دستاورد ارزشمند داشت به ویژه سخنان مقام معظم رهبری، آگاهی‌بخش وجدان‌های خفته‌ای بود که تا امروز به دور از ایران تحت تاثیر القائات کاذب و مسموم بوق‌های تبلیغاتی امپریالیسم غرب قرار داشتند و امروز در ایران خلاف آن را می‌بینند که شنیده‌اند.

وی اضافه کرد: به لطف خدا این اجلاس اثری ژرف و شگرف را بر ایشان داشته و خواهد داشت که یقیناً در بازگشت با دیدی دیگر به جایگاه ایرانی اسلامی، پیشرفته، متمدن، مقتدر و انقلابی نگاه خواهند کرد.

مصلح یادآور شد: حضرت امام خامنه‌ای تاکید بر خلع سلاح‌های کشتار جمعی داشتند که صلح و امنیت بین‌المللی را به خطر انداخته و نکته دیگر که نویدبخش جهانی سخنان رهبری در این اجلاس بود اینکه اتاق فرمان جهان نباید با دیکتاتوری چند کشور غربی اداره شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی از بیت مقام معظم رهبری، وزیر امور خارجه، و همه کسانی که در برگزاری این اجلاس مهم تلاش کرده‌اند و نیروهای نظامی و انتظامی تقدیر کرد.

وی به برگزاری هفته دولت اشاره کرد و گفت: خدمات ارزشمندی در حوزه‌های زیرساختی توسط دولت به ویژه دولت‌های نهم و دهم انجام شده است که به طور مثال بیش از 99 درصد از روستاهای شهرستان دشتی از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، برق، مخابرات، مدرسه و فضاهای آموزشی، طرح بهسازی و طرح هادی در روستاها، راه‌های متعدد بهره‌مند شدند.

امام جمعه خورموج افزود: عدم رعایت قانون باعث از بین رفتن چندین راکب موتورسوار شده است و گلایه‌ای هم در سطح شهر بابت حفاری‌هایی که وجود دارد و پیمانکاری از شرکت گاز حفاری کرده بود و عدم وجود علامت حفاری موجب مرگ راکب به موتورسیکلت شده است.

مصلح گفت: بیش از 80 درصد از تصادفات منجر به فوت در شهرستان دشتی متعلق به موتورسیکلت‌ها است.

وی به 12 شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری اشاره کرد و یادآور شد: شهید رئیسعلی دلواری افتخار مردم جنوب استان بوشهر و دیار تنگستان است.

مصلح خاطر نشان کرد: تعدادی از همرزمان شهید رئیسعلی از شهرستان دشتی و روستای درازی این شهرستان هستند و شهیدان خالو حسین دشتی و تعدادی از شهدا از شهرستان دشتی بودند که نقطه عطفی در تاریخ را به ثبت رساندند و این روز به نام روز مبارزه با پیر استعمارگر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول