اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار تهران در گفت‏وگو با فارس:

تشکیل دبیرخانه، تاثیرگذاری جنبش عدم تعهد را بیشتر می‏کند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران، تشکیل دبیرخانه به عنوان یکی از پیشنهادات رهبر فرزانه انقلاب را راهی برای تاثیرگذاری بیشتر جنبش عدم تعهد خواند.

تشکیل دبیرخانه، تاثیرگذاری جنبش عدم تعهد را بیشتر می‏کند

صفرعلی براتلو امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: مقام معظم رهبری در آیین گشایش شانزدهمین نشست سران عدم تعهد به مطالب بسیار ارزنده و عملی دسته‏بندی شده‏ای اشاره فرمودند.

وی ادامه داد: این بیانات گوهربار در نزد سران، وزرا و کارشناسان ملل مختلف حاضر در این نشست با اقبال بسیار خوبی همراه شد و نظر همه آنها را به خود جلب کرد.

براتلو اضافه کرد: این سخنان ارزنده در عرصه‏های جهانی با پوشش زنده تلویزیونی نزدیک به 40 شبکه تصویری نیز با بازتاب گسترده‏ای همراه شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران افزود: حتی بخش جهانی شبکه سی.ان.ان نیز با قطع برنامه‏های عادی خود به پوشش بیانات معظم‏له پرداخت.

وی ادامه داد: این امر بیانگر اهمیت سخنان ایشان به عنوان نقطه آغازین شانزدهمین نشست سران عدم تعهد در تهران بود.

*ضرورت استفاده کامل از همه توانایی‏های جنبش عدم تعهد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران بر لزوم استفاده کامل از همه توانایی‏های سازمان بین‏المللی جنبش عدم تعهد تاکید کرد.

براتلو تصریح کرد: جنبش غیرمتعهدها از 120 کشور جهان تشکیل شده است اما به واقع در عرصه‏های مختلف از توانمندی‏های این مجموعه به طور شایسته و مورد انتظار استفاده نمی‏شود.

وی اضافه کرد: این مهم به عنوان یکی از مباحث مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در بیانات روز گذشته به پیشنهاد تشکیل دبیرخانه این جنبش از سوی ایشان انجامید.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به گوشه‏ای از فرمایشات روز گذشته مقام عظمای ولایت خاطرنشان کرد: ایشان روز گذشته فرمودند که «ما می‏توانیم به ارتقای بهره‌ورى سیاسى جنبش عدم تعهد در مدیریت جهانى بیندیشیم؛ می‏توانیم براى تحول در این مدیریت، سندى تاریخى تهیه کنیم و ابزارهاى اجرایى آن را فراهم کنیم؛ می‏توانیم حرکت به سمت همکاری‏هاى مؤثر اقتصادى را طراحى و الگوهاى ارتباط فرهنگى میان خود را تعریف کنیم؛ بى‌شک تشکیل دبیرخانه‌ فعال و پرانگیزه‌اى براى این تشکیلات، خواهد توانست به حصول این مقاصد کمکى بزرگ و پرتاثیر تقدیم کند».

براتلو ادامه داد: بی‏شک تشکیل دبیرخانه‏ای البته مورد تایید معظم‏له می‏تواند خلاء‏های موجود در عرصه‏های جهانی را اشباع و نقطه ضعف سازمان ملل متحد ناشی از بی‏عدالتی و رفتار تبعیض‏آمیز این نهاد را به نقطه قوت خود تبدیل کند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول