اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان:

‌‌190 حلقه چاه غیر‌مجاز در سمیرم پلمپ شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: به منظور جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه آب‌های زیرزمینی در شهرستان سمیرم، 190 حلقه چاه غیرمجاز شناسایی و با متخلفان برخورد شده است.

‌‌190 حلقه چاه غیر‌مجاز در سمیرم پلمپ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در سفری یک روزه به سمیرم طی نشستی با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان به بررسی اثرات خشکسالی در سمیرم و ارائه راهکار و پیشنهاد پرداختند که پس از این نشست به همراه اعضای ستاد از برخی نقاط حادثه‌خیز شهرستان و نیز طرح‌های در دست اقدام بازدید کردند.

منصور شیشه‌فروش در حاشیه بهره‌برداری از شبکه برق منطقه جنگ‌ آباد حنا و نیز بند آبگیر مزرعه صندوقلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: با اعتباراتی که در سال گذشته به سمیرم ابلاغ شد 200 کیلومتر کانال احداث شده و 20 رشته قنات لایروبی و 3هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت سیستم آبیاری تحت فشار قرار گرفتند که در مجموع در دو سال اخیر بیش از 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سمیرم آبیاری تحت فشار تجهیز شده‌اند.

وی افزود: احداث آبگیر مزرعه صندوقلو که 2 هزار مترمکعب حجم آب دارد از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز بهره‌برداری از شبکه برق 20 کیلو ولت جنگ آباد در جنوب شرق سمیرم را به منظور اجرای طرح بهینه مصرف سوخت دانست و تصریح کرد: با اعتبار 220 میلیون تومان 27 حلقه چاه کشاورزی این منطقه برق‌دار شدند.

وی کاهش هزینه‌ها، مصرف بهینه سوخت، جلوگیری از آلودگی هوا را از جمله مزایای برق‌دار نمودن منطقه دانست و خاطرنشان کرد: طبق روال گذشته به منظور برخورد با چاه‌های غیرمجاز تدابیری اندیشیده شده است.

شیشه فروش کاهش شدید حجم آب سفره‌های زیرزمینی را از تاثیرات منفی حفر چاه‌های غیرمجاز اعلام کرد و گفت: در مناطق مختلف شهرستان سمیرم با 190 حلقه چاه غیرمجاز برخورد شده است.

وی نیز در مراسم افتتاح فاز یک منطقه نمونه گردشگری چشمه بابازرنگ شهر کمه با توجه به درخواست شهردار و شورای شهر کمه برای مجوز برداشت 30 لیتر آب در ثانیه از رودخانه ماربر به منظور تأمین آب فضای سبز منطقه گردشگری چشمه بابازرنگ و نیز توسعه و نگهداری فضای سبز شهر کمه قول مساعدت و پیگیری درخواست منطقه را داد.

شهردار کمه نیز در این بازدید با بیان اینکه تنها خودروی آتش‌نشان پادنا در شهرداری کمه مستقر است، افزود: اگر حادثه‌ای در روستاها و مزارع در فاصله 50 و 60 کیلومتری این شهر رخ دهد امکان حضور به موقع در محل وجود ندارد.

مرتضی افشاری با اشاره به مکاتبات انجام شده با مسئولان استان اصفهان و شهرستان سمیرم، خواستار توجه جدی به تامین اعتبار برای خرید تجهیزات آتش‌نشانی و سایر امکانات امدادی در این منطقه وسیع شد که در این نشست مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همکاری خود را اعلام کردند.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با 105 هزار جمعیت و 120 روستا، چهار بخش و چهار شهر و 36 هزار هکتار باغ و 22 هزار هکتار زراعت در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول