اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بوکان خبر داد

تامین بخشی از آب دریاچه ارومیه با صدور مجوز برای چاه‌های غیرمجاز

خبرگزاری فارس: فرماندار بوکان گفت: با صدور مجوز برای چاه‌های غیرمجاز کشاورزی و تعیین میزان آب برداشتی چاه‌های کشاورزی ضمن کنترل آب مصرفی توسط کشاورزان، سفره‌های زیرزمینی آب و بخشی از آب دریاچه ارومیه نیز تامین می‌شود.

تامین بخشی از آب دریاچه ارومیه با صدور مجوز برای چاه‌های غیرمجاز

حسن عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوکان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 100 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی تصریح کرد: شهرستان بوکان در زمینه تولید گندم مقام اول و در زمینه تولید چغندرقند رتبه دوم استان آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داده است.

عباسی از اجرای آبیاری تحت فشار در 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان بوکان خبر داد و افزود: این شهرستان یک سوم آبیاری تحت فشار آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داده و در سال گذشته نیز در این شهرستان 663 هکتار از اراضی بوکان به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

وی افزود: برای تحقق شعار مقام معظم رهبری در سال جدید مسئولیت حوزه کشاورزی بسیار سنگین بوده و این می‌طلبد که به این بخش بیش از گذشته توجه شود.

عباسی اعلام کرد: بیشتر بیکاران شهرستان بوکان فارغ‌‌التحصیلان بخش کشاورزی بوده و باید سرمایه‌گذاری در این بخش بیشتر مورد توجه مسئولان استانی و شهرستانی باشد.

وی ادامه داد: برای چاه‌های غیرمجاز کشاورزی استان آذربایجان‌غربی بر اساس میزان تعیین آب مصرفی مجوز صادر می‌شود و با تعیین میزان آب برداشتی چاه‌های کشاورزی ضمن کنترل آب مصرفی توسط کشاورزان، سفره‌های زیرزمینی آب تأمین و آب به صورت یکسان در میان کشاورزان تقسیم می‌شود.

عباسی اظهار داشت: با این کار در سطح استان علاوه بر کنترل آب، آب دریاچه ارومیه نیز تا حدی تامین می‌شود.

وی افزود: در شهرستان بوکان سه میلیارد و 750 میلیون تومان اعتبار در بخش آبیاری تحت فشار اجرا شده که این میزان اعتبار بیش از اعتباراتی است که در شش استان کشور به این امر اختصاص یافته است.

فرماندار بوکان با اشاره به ظرفیت‌های حوزه کشاورزی بوکان، گفت:  10 درصد تولیدات بخش کشاورزی استان در شهرستان بوکان تولید می‌شود.

عباسی اعلام کرد: در این شهرستان 110 هزار هکتار از اراضی قابل کشت وجود دارد که از این تعداد 85 هزار هکتار آن به صورت دیم و 25 هزار هکتار دیگر نیز به صورت آبی کشت می‌شود.

وی تصریح کرد: وجود دو رودخانه سیمینه‌رود و زرینه‌رود و زمین‌های حاصل‌خیز باعث شده که شهرستان بوکان قطب مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی به حساب آید.

عباسی از افتتاح سد خراسانه در سال جاری خبر داد و گفت: این سد با حجم ذخیره‌سازی هشت میلیون مترمکعب یک‌هزار و 600 هکتار از اراضی پایین دست خود را آبیاری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان بوکان 269 حلقه چاه عمیق و دو هزار و 235 چاه نیمه عمیق مجوزدار وجود دارد که حجم آب این چاه‌ها 113 میلیون و 530 هزار مترمکعب است.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول