اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین خبر داد

انسداد 14 حلقه چاه غیرمجاز در استان قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین از انسداد بیش از 14 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان خبر داد.

انسداد 14 حلقه چاه غیرمجاز در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل آب منطقه ای استان قزوین، کیومرث دانشجو با اشاره به اهمیت موضوع آب و لزوم حفاظت و صیانت از سفره‌های آب زیرزمینی و حفظ سرمایه‌گذاری‌های وابسته به این منابع در استان و همچنین در راستای طرح تعادل بخشی دشت قزوین اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی مأمورین و پرسنل حفاظت و بهره‌برداری این شرکت در قالب گروه‌های گشت و بازرسی صحرائی و اکیپ انسداد چاه‌های غیرمجاز که با حضور مستمر خود در محدوده‌های مطالعاتی استان به شناسایی چاه‌های غیرمجاز پرداخته و با همکاری نیروهای انتظامی و اخذ حکم انسداد از دستگاه قضائی از انجام تخلفات جلوگیری می‌نمایند.

وی ادامه داد: در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال‌جاری این شرکت موفق به پر و مسلوب‌المنفعه 14 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان شده است و 10 دستگاه حفاری غیر مجاز نیز در حین حفاری در محدوده استان شناسایی و توقیف شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین همچنین تصریح کرد: در مدت زمان یاد شده منصوبات غیرمجاز 3 حلقه چاه دارای مجوز بهره‌برداری که با نصب منصوبات غیرمجاز اقدام به بهره‌برداری بیش از میزان مجاز از منابع آب زیرزمینی می‌نموده‌اند، به میزان مجاز تقلیل داده شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دشت قزوین از سال 1345 و با شروع افت سطح آب زیرزمینی از طرف وزارت نیرو ممنوعه اعلام شده که علاوه بر ممنوعیت توسعه بهره‌‌برداری جهت مصارف کشاورزی، بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی این دشت برای سایر مصارف نیز با محدودیت مواجه شده است.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول