اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت گرفت

صدور محکومیت قضایی برای 4 حفار چاه‌های غیرمجاز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال اجرای طرح تشدید حفاظت از منابع آبی، با شکایت امور آب شهرستان مرند، چهار نفر به دلیل حفر چاه‌های غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی و براساس رای دادگاه محکوم شدند.

صدور محکومیت قضایی برای 4 حفار چاه‌های غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، ارسلان هاشمی در این خصوص گفت: براساس قانون به دلیل کمبود منابع و لزوم حفاظت از منابع آبی، طرح تشدید برخورد قاطع با حفاران چاه‌های غیرمجاز و استفاده‌کنندگان غیرمجاز از منابع آبی با هماهنگی مقامات قضایی در آذربایجان‌شرقی به اجرا گذاشته شده است.

وی ضمن قدردانی از همکاری‌های صمیمانه تشکیلات قضایی و دادستانی تبریز و شهرستان‌ها اظهار کرد: طبق هماهنگی به عمل آمده این شرکت با تشکیلات قضایی و مسئولان محلی شهرستان‌ها، روند حفاظت از منابع آبی استان به ویژه در دشت‌های حاشیه دریاچه ارومیه به طور فزآینده‌ای در حال اجراست.

هاشمی یادآور شد: هرگونه حفر چاه غیرمجاز و استفاده خارج از چارچوب قانونی، تجاوز به حقوق عمومی است و آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی به عنوان دستگاه مسئول، افراد متخلف را شناسایی و به عنوان متهم به دستگاه قضایی معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه بخش عمده منابع آبی استان توسط بهره‌برداران غیرمجاز و خارج از چارچوب به هدر می‌رود، اظهار کرد: براساس رای دادگاه، متهمان یاد شده به تحمل چهار ماه حبس، پرداخت جزای نقدی، اعاده به وضع سابق و جبران خسارات به حضور محکوم شده‌اند.

هاشمی با بیان اینکه هنوز میزان خسارات وارده به سفره‌های آبی منطقه مشخص نشده است، گفت: گروهی از کارشناسان مجرب این شرکت برای برآورد خسارت و اعلام به مقام قضایی به منطقه یاد شده اعزام شده و پس از بررسی‌های لازم، میزان خسارات وارده به دادگاه محترم اعلام خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی هشدار داد: براساس قانون هرگونه حفر چاه یا قنات یا بهره‌برداری از منابع آبی بدون اخذ مجوزهای لازم، جرم محسوب شده و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی ضمن استمداد از بهره‌برداران قانونی آب‌های زیرزمینی برای صیانت از این منابع ارزشمند به ویژه در حاشیه دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: از بهره‌برداران قانونی آب‌های زیرزمینی تقاضا داریم اطلاعات مربوط به حفاری‌های غیر مجاز و چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری را در اختیار این شرکت قرار دهند.

وی تصریح کرد: امید است با مشارکت جمعی بتوانیم از مصارف غیر قانونی و غیر شرعی جلوگیری کنیم تا شاهد تخریب منابع آبی استان به ویژه در حاشیه دریاچه ارومیه نباشیم.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول