اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سراب:

اخذ دیرکرد وام‌ها طبق نظر مراجع حرام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سراب اخذ دیرکرد وام‌ها را طبق نظر بسیاری از مراجع حرام عنوان کرد و گفت: قرض‌الحسنه و دادن وام نیکو باید مورد توجه سیستم بانکداری اسلامی قرار گیرد.

اخذ دیرکرد وام‌ها طبق نظر مراجع حرام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی امشب در دیدار با تعدادی از مسئولان بانکی به مناسبت هفته بانکداری اسلامی و تعاون‌گران شهرستان سراب به مناسبت هفته تعاون اظهار کرد:  تکریم اهل بیت عصمت و طهارت با الگو برداشتن از سیره و روش زندگی آنها امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به جایگاه رفیع مرجعیت در جامعه اسلامی اظهار داشت: تقلید، تکلیف و وظیفه هر مسلمانی است و باید جایگاه رفیع مرجعیت به خوبی تبیین و توصیف شود.

اکرمی اخذ دیرکرد وام‌ها را طبق نظر بسیاری از مراجع حرام عنوان کرد و افزود: قرض‌الحسنه و دادن وام نیکو باید مورد توجه سیستم بانکداری اسلامی قرار گیرد.

اشتغالزایی با تشکیل تعاونی‌ها سرعت می‌گیرد

وی با تبریک هفته تعاون تصریح کرد: مردم و مسئولان متوجه باشند که اشتغالزایی و حمایت از تولید ملی با تشکیل تعاونی‌ها سرعت می‌گیرد.

اکرمی با بیان اینکه تعاون در اسلام نه یک تعارف بلکه مقوله‌ای جدی است، عنوان کرد: براساس اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اقتصاد اسلامی بر سه محور دولتی، تعاونی و بخش خصوصی تکیه دارد.

وی ادامه داد: بخش تعاون به دلیل اینکه هم برکت مادی دارد و هم برکت معنوی، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه سراب با اشاره به ثمرات مادی بخش تعاون اظهار داشت: هر فردی که نمی‌تواند به تنهایی و با اتکا به سرمایه شخصی خود فعالیت اقتصادی را انجام دهد، می‌تواند در قالب تعاونی از سرمایه‌های اندک خود و دیگران بهره‌ برده یک فعالیت اقتصادی مناسبی را تحقق بخشد.

وی در خصوص ویژگی‌های معنوی بخش تعاون نیز اظهار کرد: اگر افراد دور هم جمع شوند و یک فعالیت اقتصادی را انجام دهند از لحاظ معنوی نیز وحدت بین آنان تحقق می‌یابد.

هنوز بخش تعاون در حد ایده‌آل به جایگاه خود دست نیافته است

اکرمی در ادامه با بیان اینکه در مقام اجرا هنوز بخش تعاون در حد ایده‌آل به جایگاه خود دست نیافته است، افزود: باید مجلس و دولت تلاش کنند تا با یک عزم ملی بخش تعاون به جایگاه واقعی خود برسد.

وی در ادامه با تاکید بر فرهنگ سازی در حوزه تعاون اظهار داشت: فرهنگ تعاون باید بین مردم جا بیفتد، در صورت جا افتادن فرهنگ تعاون در جامعه زمینه وحدت بیش از پیش نیز فراهم می‌شود.

امام جمعه سراب با بیان اهمیت نشست غیرمتعهدها در ایران ابراز داشت: حضور گسترده هیئت‌های عالی‌رتبه 120کشور عضو جنبش عدم تعهد با وجود پیام‌های تطمیع و تهدید آمریکا نشان‌دهنده اوج اقتدار دیپلماسی ایران اسلامی است.

اکرمی فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این اجلاس را چراغ راه کشورهای عضو جنبش دانست و یادآور شد: فرمایشات گهر‌بار و با اهمیت مقام عظمای ولایت در این اجلاس بازتاب فوق‌العاده‌ای در افکار عمومی جهان داشته باشند.

امام جمعه سراب شکست انزواخواهان ایران اسلامی را بزرگ‌ترین دستاورد اجلاس دانست و خاطرنشان کرد: موفقیت این اجلاس رژیم صهیونیستی را خشمگین کرده است.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول