اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و دکترای علوم استراتژیک:

سخنان رهبری نشان داد ایران از قدرت‌های سلطه‌گر نمی‌هراسد

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد مسائل سیاسی و دکترای علوم استراتژیک گفت: با سخنان رهبر معظم انقلاب، قدرت‌های سلطه‌گر مطمئن شدند که ایران راهی را که در پیش گرفته، با گام‌های محکم برداشته و بر می‌دارد و از قدرت‌های سلطه‌گر ترسی ندارد.

سخنان رهبری نشان داد ایران از قدرت‌های سلطه‌گر نمی‌هراسد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید محمدحسین برزده سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین گفت: تشکیل ارتش فرا منطقه‌ای و بین‌المللی جنبش عدم تعهد باید در راستای فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در افتتاحیه اجلاس جنبش عدم تعهد با ریاست جمهوری اسلامی ایران در جلسات کارشناسی بررسی شده و تا پیش از اتمام دوره ریاست ایران بر این جنبش، به سرانجام برسد.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و دکترای علوم استراتژیک تصریح کرد: ریاست بر جنبش عدم تعهد که در حال حاضر بیش از دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل عضو آن بوده که شامل 117 کشور و 17 کشور ناظر و 10 سازمان بین‌المللی و فرا منطقه‌ای می‌شوند، می‌تواند فرصت گرانقدری برای مدیریت بر روی نیمی از کره زمین باشد.

وی ادامه داد: این فرصت شاید برای نظام جمهوری اسلامی ایران چندین سال دیگر فراهم شود، لذا باید دولتمردان نظام جمهوری اسلامی نهایت بهره را از این موقعیت برده و راه را برای قطع دست هر چه بیشتر اجانب باز کنند تا ملل مظلوم منطقه، کمتر گرفتار سلطه‌جویی آنها باشند.

باید بیش از گذشته بر منافع مشترک کشورهای عضو جنبش سرمایه‌گذاری کرد

برزده تأکید کرد: با نگاهی گذرا بر فرمایشات مقام عظمای ولایت درمی‌یابیم که باید بیشتر از گذشته بر روی منافع مشترک کشورهای عضو جنبش سرمایه‌گذاری کرد و برای اجرایی شدن فرامین ایشان راهکارهای عملی را پیدا و اجرا کرد و سایر کشورها نیز باید درگیر این موضوع شوند.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی و دکترای علوم استراتژیک با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در افتتاحیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد که فرمودند «اتاق فرمان جهان نباید با دیکتاتوری چند کشور غربی اداره شود»، پیشنهاد داد: با توجه به اینکه سردمداران غربی و رژیم غاصب فلسطین از نیروهای سازمان ملل به عنوان ابزار دست خود استفاده کرده و هرجا که لازم باشد، به‌کارگیری می‌کنند و هر جا که صلاح ندانند از آن صرف نظر می‌کنند، تشکیل ارتش فرا منطقه‌ای و بین‌المللی جنبش عدم تعهد و ایفای نقش در بحران کشورهای عضو این جنبش بررسی و اجرایی شود.

وی ربودن دیپلمات‌های ایران در لبنان مقابل چشم ناظران بین‌المللی از سوی اسرائیل و عدم واکنش سردمداران غربی و رژیم غاصب فلسطین به این موضوع، کارا نبودن حضور ناظران سازمان ملل در فلسطین اشغالی در جنگ 33 روزه و ناتوانی آنان برای جلوگیری از عدم کشتار فلسطینیان و در محاصره ماندن آنان به مدت دو سال، اعزام ناظران بین‌المللی به کشور سوریه و عدم توانایی آنان برای جلوگیری ار بمب‌گذاری و کشتن افراد رده بالای نظام سیاسی سوریه و عدم کارایی این ناظران در کشورهای عراق، افغانستان و ... که منجر به کشته شدن هزاران فرد بی‌گناه شده است را از موارد ناکارآمدی نظام موجود عنوان کرد.

سخنان رهبری در اجلاس مشخص کرد ایران از قدرت‌های سلطه‌گر نمی‌ترسد

برزده اضافه کرد: در اجلاس هشتم که در حراره پایتخت زیمباوه تشکیل شد، مقام معظم رهبری در کسوت ریاست جمهوری ایران اسلامی شرکت و سخنرانی مبسوطی ایراد فرمودند و برای نخستین‌بار سایر کشورها و اعضای جنبش عدم تعهد، صراحت و راهکارهای اساسی برای مدیریت جامعه بین‌الملل را از زبان معظم له شنیدند.

وی تأکید کرد: قدرت‌های سلطه‌گر در همان هنگام، مطمئن شدند که نظام اسلامی ایران راهی را که در پیش گرفته، با گام‌های محکم برداشته و برمی‌دارد و از قدرت‌های سلطه‌گر و استعمار جهانی نیز ترسی ندارد.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران برای اینکه بتواند در این جنبش توان بالای خود را به نمایش بگذارد از قبل از شروع اجلاس پانزدهم، با فعال کردن دیپلماسی خود، توانست کشورهای عضو این جنبش را متقاعد کند که اجلاس شانزدهم را در تهران، پایتخت نظام جهموری اسلامی ایران و نماد مبارزه با استکبار جهانی برگزار کند و طبعا نیز مدت 9 سال در تروئیکای این جنبش عضویت داشته باشد.

برزده تصریح کرد: در حال حاضر، تهران شاهد به بار نشستن تلاش‌های دیپلماتیک در زمینه ریاست ایران بر این اجلاس است، اجلاسی که با توجه به موقعیت حساس نظام جمهوری اسلامی ایران که در قبال تحریم‌های شدید آمریکا و اتحادیه اروپا مواجه است، چشمگیر خواهد بود.

استکبار تمام توان خود را برای عدم برگزاری این اجلاس در تهران به‌کار گرفت

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و دکترای علوم استراتژیک ادامه داد: برگزاری موفق این اجلاس از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که آمریکا و صهیونیست‌ها تمام توان خود را برای عدم برگزاری این اجلاس در تهران به‌کار گرفته بودند.

وی بیان داشت: این موفقیت‌ها در دو حوزه سیاسی و اقتصادی به طور کامل نمایان است، آمریکا و رژیم صهیونیستی با همکاری کشور مصر (در زمان حکومت مبارک) تمام تلاش خود را برای عدم موفقیت ایران برای برگزاری اجلاس سران در تهران به‌کار بردند، اما موفق نشدند و کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها موافقت خود را برای برگزاری این اجلاس در تهران اعلام کردند، سفرهای منطقه‌ای وزیر امور خارجه آمریکا (رایس و کلینتون) نیز راه به جایی نبرد و این پیروزی دیپلماتیک ایران در ارتباط با برگزاری اجلاس بود.

تلاش آمریکا و اسرائیل برای ناامن جلوه دادن فضای نظام جمهوری اسلامی

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی و دکترای علوم استراتژیک دومین موفقیت ایران در حوزه سیاسی را این گونه تشریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اینکه فضای نظام جمهوری اسلامی ایران را ناامن جلوه دهند بلکه بتوانند کشورهای عضو جنبش را متقاعد کنند که به ایران سفر نکنند، دائم بر طبل جنگ و حمله به ایران کوبیدند اما در مقابل، این ایران بود که هر بار با آزمایش موشک‌های دور برد خود، جواب غیرمستقیمی به دشمنان می‌داد.

برزده افزود: در این میان، از سوی رهبری فرزانه نظام اسلامی ایران نیز جملات کوبنده‌ای در مقابله با این تهدیدات توخالی داده شد و دشمن نیز نتوانست از این فضای روانی ایجاد شده، استفاده لازم را ببرد و در مقابل، کشورهای عضو نیز هیچ کدام از موضع خود عقب‌نشینی نکردند و دومین پیروزی دیپلماتیک نظام اسلامی در این حوزه نیز به دست آمد.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و دکترای علوم استراتژیک در ارتباط با سومین موفقیت جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی اقدام به امتحان کردن حربه‌ای دیگر کردند و با تماس‌های مستقیم و غیرمستقیم، ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز و یا گاهی اجرای سیاست‌های تشویقی و تنبیهی، از عوامل خود خواستند که در تهران و در این اجلاس شرکت نکنند که از جمله آنها بان‌کی مون دبیرکل سازمان ملل، محمد مرسی ریاست جمهور انتخاب شده مردم مصر، امیر قطر، پادشاه عربستان و ... بودند که همگی این افراد و یا کشورها یا خودشان شخصا شرکت کردند و یا نماینده عالی رتبه‌ای را اعزام کردند که این موضوع نیز پیروزی قابل توجهی برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

تصویب 701 بند از موارد مورد علاقه ایران در اجلاس تهران

وی چهارمین موفقیت ایران در برگزاری این اجلاس را به تصویب رساندن موضوعاتی نظیر موضوع فلسطین، موضوع هسته‌ای ایران و تأکید بر مسالمت‌آمیز بودن آن، موضوع سوریه و حل اختلاف میان معارضین سوریه و دولت مرکزی آن از راه دیپلماتیک و ... دانست.

برزده یادآور شد: جلسات نشست کارشناسان ارشد و وزرای خارجه جنبش عدم تعهد، موفقیت دیگری برای ایران محسوب می‌شود، چراکه تمام نقشه‌های آمریکا برای به نابودی کشاندن سوریه و محو مشکلات فلسطین را نقش بر آب کرد؛ تصویب 701 بند از موارد مورد علاقه ایران باعث تعجب بسیاری از افراد شرکت‌کننده در اجلاس شده است.

رسوایی چهره قبیح ترور در ایران با نمایش اتومبیل‌های دانشمندان هسته‌ای

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و دکترای علوم استراتژیک پنجمین موفقیت ایران را رسوا کردن چهره کریه تروریست در ایران و سایر ملل با به نمایش گذاشتن اتومبیل‌های دانشمندان هسته‌ای ایران که به دست رژیم غاصب صهیونیستی به شهادت رسیده بودند، عنوان کرد.

وی اضافه کرد: اقرار اکثریت کارشناسان، وزرای امور خارجه و سران جنبش عدم تعهد به تروریست بودن آمریکا و اسرائیل، یکی دیگر از موفقیت‌های نظام در بعد سیاسی بود.

این دکترای علوم استراتژیک در مورد ششمین موفقیت ایران اظهار داشت: خنثی کردن چهار محموله از بمب‌های ارسالی سران آمریکا و رژیم غاصب فلسطین در نقاط صفر مرزی و به هلاکت رسیدن افراد مزدور یا به اسارت در آمدن این تیم‌های عملیاتی برای ایجاد ناامنی در تهران در روزهای برگزاری اجلاس، یکی دیگر از موفقیت‌های سیاسی اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابله با نظام سلطه است.

شکستن محاصره اقتصادی با از کار انداختن حربه تحریم‌ها

برزده بخش دیگر موفقیت‌های ایران را موفقیت‌های اقتصادی دانست و افزود: شکستن محاصره اقتصادی با از کار انداختن حربه تحریم‌ها در اجلاس جنبش عدم تعهد، یکی از مهم‌ترین موفقیت‌ها برای نظام جمهوری اسلامی بود.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی و دکترای علوم استراتژیک در تشریح این موضوع گفت: این جنبش دارای پتانسیل بیش از 35 هزار میلیارد دلار حجم گردش مالی در حوزه اقتصاد بوده و بیش از 55 درصد تجارت جهانی در این کشورها گردش دارد، لذا در این اجلاس بسیاری از کشورها خواهان برقراری ارتباط بازرگانی با نظام جهموری اسلامی ایران بوده و برخی از کشورها با توان بالایی در حوزه اقتصادی وارد کشور شدند که از این جمله کشورها می‌توان به هندوستان، پاکستان، کشورهای آفریقایی و برخی از کشورهای آسیایی اشاره کرد.

تقاضای همکاری روسیه با جنبش عدم تعهد، از موفقیت‌های اقتصادی ایران

وی اضافه کرد: نکته جالب‌تر اینکه کشور روسیه نیز خواهان برقراری ارتباط و همکاری با این جنبش شده است که این موضوع، خود به یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های اقتصادی و شکستن تحریم‌های بین‌المللی برای نظام جمهوری اسلامی ایران تعبیر می‌شود.

برزده در ارتباط با موفقیت‌های دیگر اقتصادی ایران به واسطه برگزاری این اجلاس بیان داشت: ضربه‌ای که آمریکا به کشورهای اروپایی و آمریکایی زده و باعث ورشکست شدن بسیاری از شرکت‌های آنها شده، بیشتر از تأثیر تحریم بر روی اقتصاد و مردم کشور ایران است.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی و دکترای علوم استراتژیک تأکید کرد: وضعیت نامناسب کشورهایی نظیر یونان، فرانسه، اسپانیا، آلمان و حتی خود آمریکا و ورشکسته شدن شرکت‌های بزرگی همچون رنو در فرانسه، بیشتر شدن اعتراضات مردمی در آمریکا موسوم به وال استریت، تظاهرات در لندن در اعتراض به سیاست‌های دولت، نمونه‌هایی از برعکس شدن تحریم‌ها دارد.

برزده در پایان خاطرنشان کرد: این واقعیت در حال حاضر آشکار شدن است که خود غربی‌ها در چاهی که برای نظام جمهوری اسلامی ایران کنده‌اند، گرفتار شده‌اند.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول