اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان:

اجلاس نم نشانه شکست برنامه‌ دشمن برای انزوای ایران است

خبرگزاری فارس: دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان گفت: برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در ایران نشانه شکست برنامه‌های دشمنان برای منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران است.

اجلاس نم نشانه شکست برنامه‌ دشمن برای انزوای ایران است

حسن کربلایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در ایران، اظهار کرد: برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در ایران نشانه‌ای از شکست برنامه‌های دشمنان برای منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه اجلاس جنبش غیر متعهدها در شرایط ویژه منطقه خاورمیانه و جهان در ایران برگزار می‌شود، تصریح کرد: از این نظر بسیاری از تصمیم‌هایی که در جهان اسلام گرفته می‌شود در این اجلاس قابل پیگیری و بررسی است.

کربلایی این اجلاس را فرصت خوبی برای کمک به حل بحران سوریه و برطرف کردن اجحاف صورت گرفته بر مردم این کشور توسط برخی حکومت‌های غربی و عربی دانست.

وی با اشاره به دخالت برخی کشورهای عربی و غربی و آمریکا در امور داخلی سوریه، ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران مخالف دخالت کشورها در امور داخلی دیگر ملت‌ها و به ویژه سوریه است.

دبیر جبهه حامیان ولایت گیلان، برگزاری این اجلاس مهم در ایران را فرصتی برای بیان مواضع انسانی و به حق ایران درباره مسائل روز دنیا و منطقه خواند و گفت: بسیاری از کشورهای آزاده و غیرمتعهد آمادگی و توانایی دخالت در بحران سوریه برای حل این مسئله را دارا هستند.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان در این اجلاس با قطعنامه‌ و پیمان‌هایی دخالت در امور داخلی سوریه توسط کشورهای دیگر را محدود کرد.

کربلایی با اشاره به عصبانیت دشمنان جمهوری اسلامی از برگزاری این اجلاس در ایران، اذعان کرد: از فعل و انفعالات و موضع‌گیری‌های مقام‌های آمریکایی و غربی به خوبی مشخص است که برگزاری این اجلاس در ایران را عامل شکست برنامه‌های خود برای منزوی کردن ایران می‌دانند.

وی به عملکرد ضعیف مجامع بین‌المللی مانند شورای امنیت سازمان ملل متحد اشاره کرد و یادآور شد: تصمیم‌های خوب گرفته شده در این اجلاس می‌تواند تاثیرات مناسبی در روابط بین‌المللی و جایگاه ایران داشته باشد.

انتهای پیام/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول