اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر:

نیر میزبان جشنواره آش‌های سنتی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نیر گفت: جمعه آینده منطقه گردشگری بولاغلار نیر میزبان پنجمین جشنواره آش‌های سنتی می‌باشد.

نیر میزبان جشنواره آش‌های سنتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حمید عباداللهی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره در شهرستان نیر اظهار داشت: در این شهرستان ظرفیت و توانمندی خوبی در حوزه گردشگری و همچنین میراث فرهنگی وجود دارد به طوریکه سعی شده است در دو سال اخیر بسیاری از این قابلیت‌ها شناسایی و به عموم مردم و مسافران و گردشگران معرفی شود.

وی تصریح کرد:‌ برگزاری جشنواره آش‌های سنتی از جمله برنامه‌های هدفمند در توسعه صنعت توریسم و جذب گردشگر است که با اقبال و توجه عموم مردم و همچنین مسافران و گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته و همه ساله در شهریور ماه در منطقه توریستی بولاغلار برگزار می‌شود.

عباداللهی معرفی صنایع‌دستی، آش‌های محلی و سنتی، توانمندی بانوان در حوزه تولیدات دستی و همچنین اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی را از ویژگی‌ها و برجستگی‌های جشنواره آش‌های سنتی در نیر اعلام کرد و افزود: امسال نیز سعی کردیم با همت و تلاش دست‌اندرکاران استانی و کشوری و همچنین اعلام آمادگی هنرمندان در بیش از 30 غرفه آش‌های متنوع سنتی و بومی، محلی را معرفی کنیم.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: با همکاری هیئت ورزش‌های روستایی، عشایری نیز قرار است در کنار جشنواره مسابقات فرهنگی، ورزشی با اولویت رشته‌های بومی برگزار شود تا جذب مخاطب و علاقمند به این جشنواره بیش از گذشته نمود پیدا کند.

وی در ادامه اضافه کرد: ما سعی کردیم در سال‌های اخیر زیرساخت‌های مورد نیاز منطقه نمونه گردشگری بولاغلار را افزون‌تر کنیم به طوری که در این منطقه سعی شده است فضای پارک برای خودروها و همچنین گردش و تفریح برای خانواده‌ها به همراه تأمین آب، برق و دیگر تأسیسات خدماتی به ویژه سرویس‌های بهداشتی فراهم آید.

به گزارش فارس، فرماندار نیر بیان کرد: شهرستان نیر با داشتن آب گرم‌های متعدد نظیر قینرجه، بوشلو و سقزچی سعی می‌کند از این توانمندی‌ها نیز در جذب گردشگران و توسعه صنعت توریسم استفاده کند که چند روز پیش فاز اول مجتمع آب‌درمانی قینرجه نیر را به بهره‌برداری رساندیم.

عباداللهی ادامه داد: ‌در کنار آب گرم این شهرستان با داشتن غار تاریخی گلستان و قلعه بوینی‌ یوغون همه ساله میزبان میلیونی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است که امیدواریم با مساعدت و همکاری نهادهای خدمات‌رسان جذب گردشگران و علاقمندان بیشتری را به منطقه شاهد باشیم.

انتهای پیام/‌ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول