اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای هفتمین بار

جشنواره سنتی آش‌های محلی در نیر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: برای هفتمین بار جشنواره سنتی آش‌های محلی در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر برگزار می‌شود.

جشنواره سنتی آش‌های محلی در نیر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار نیر و رئیس برگزاری این جشنواره عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این برنامه تفریحی گردشگری گفت: در این جشنواره که 17 شهریور ماه برگزار می‌شود از آشپزان متعدد به‌ویژه بانوان توانمند دعوت کردیم تا قدیمی‌ترین آش‌ها و دست‌پخت‌های خود را به نمایش بگذارند.

سید حمید عباداللهی با بیان اینکه همه ساله این جشنواره با هدف جذب گردشگران و همچنین بهره‌گیری از فرصت‌های مناسب برای معرفی توانمندی‌های بانوان و جذب سرمایه‌گذاران انجام می‌شود امسال نیز 17 شهریور ماه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره علاوه بر اینکه در معرفی بولاغلار به عنوان یک منطقه گردشگری بی‌نظیر مؤثر بوده است بلکه به معرفی بیش از صدها آش سنتی در منطقه نیز کمک کرده و نسل امروز را به احیای برخی از سنت‌ها ترغیب و تشویق کرده است.

عباداللهی خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال قرار است بیش از 50 نوع آش سنتی پخته شده و در معرض دید عموم و مسابقه قرار گیرد تا به برترین آشپزها جوایزی اهدا شود.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: ما در کنار برگزاری این جشنواره سعی داریم به هر نحوه ممکن توانمندی‌های شهرستان را در حوزه گردشگری معرفی کنیم چراکه معتقدیم نیر به عنوان یکی از معبرهای ورود به استان اردبیل همه‌ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر و توریسم داخلی و خارجی است.

وی در ادامه از پاکسازی و احداث مجتمع‌های آب درمانی مدرن در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: شهرستان نیر از ظرفیت‌های بی‌نظیر در حوزه گردشگری اعم از منابع طبیعی، آثار باستانی و جاذبه‌های تفریحی توریستی برخوردار است و با داشتن هفت منطقه نمونه گردشگری یکی از پرجاذبه‌ترین مناطق استان به شمار می‌رود.

به گزارش فارس از اردبیل، فرماندار نیر در ادامه گفت: ‌در سال‌های اخیر سعی شده است با برگزاری جشنواره‌های تابستانی علاوه بر جذب مسافران و گردشگران علاقمندان بی‌شماری را نیز در حوزه سرمایه‌گذاری فرا بخوانیم تا بتوانند از بستر به وجود آمده در توسعه همه‌جانبه شهرستان استفاده کنند.

عباداللهی افزود: علاوه بر منطقه گردشگری بولاغلار در این شهرستان منطقه نوالر، غارهای صخره‌ای، کاروانسراهای تاریخی، قلعه‌ها و آب‌های گرم مختلف و همچنین برخی روستاهای تاریخی وجود دارد که می‌تواند به عنوان یکی از ظرفیت‌های خوب توسعه گردشگری باشد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول