اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

532 دانشجو در پردیس‌های فرهنگیان اردبیل تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در قالب 24 رشته تحصیلی 532 نفر دانشجو در دو پردیس فرهنگیان استان اردبیل تحصیل می‌کنند.

532 دانشجو در پردیس‌های فرهنگیان اردبیل تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در نشست با جمعی از خبرنگاران در خصوص فعالیت پردیس‌های تربیت معلم اردبیل اظهار داشت: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر احیای مجدد مراکز تربیت معلم با هدف تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص با احیای مراکز تربیت معلم جذب دانشجو در پردیس‌های دانشگاهی فرهنگیان انجام شده تا آموزش و پرورش از نیروهای شایسته بهره‌مند شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا و با عنایت دولت نهم و دهم در کنار احیای مجدد مراکز تربیت معلم معاونت‌های پرورشی و تربیت بدنی که در دولت گذشته به دلیل کج‌سلیقگی‌ها حذف شده بود در اولویت احیا و تقویت مجدد قرار گرفت به طوری که شاهد راه‌اندازی مجدد تربیت معلم در قالب پردیس‌های دانشگاهی شدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: ‌در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تحول بنیادین و رونمایی از این سند سه محور از 23 محور اساسی این سند مربوط به جذب، نگهداشت، آموزش و بهسازی نیروی انسانی است که برای عملیاتی شدن این راهکار و کمک به تحقق عدالت آموزشی تربیت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز با توجه به جایگاه رفیع آموزش و پرورش مدنظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود‌زاده گفت:‌ از حیث تربیت معلمان متعهد خوشبختانه از جهت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موانع پیش‌رو برطرف شده و شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری و حرکت رو به رشد در حوزه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت هستیم.

این مسئول عنوان کرد: همزمان با سراسر کشور دو پردیس دانشگاهی فرهنگیان نیز در استان راه‌اندازی شده و برای سال تحصیلی92-91 جذب دانشجو در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود:‌ در استان اردبیل در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده تعداد 532 دانشجو در دو پردیس پسران و دختران علامه طباطبایی و بنت‌الهدی صدر تحصیل می‌کنند که در مرحله اول دو برابر ظرفیت مراحل مصاحبه و گزینش از بین دانش‌آموزان با معدل بالای 14 انجام می‌شود.

محمود‌زاده ادامه داد:‌ در سال اول سعی می‌کنیم در فضای تدارک دیده شده جذب دانشجو بر پایه کلاس‌های درس و تامین خوابگاه دانشجویی را داشته باشیم و به زودی نیز کلنگ توسعه این دو پردیس دانشگاهی به زمین زده شده و علمیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: این دانشجویان به مدت چهار سال و در مقطع کارشناسی تحصیل کرده و ما سعی خواهیم کرد در این چهار سال که فارغ‌التحصیلی از این دانشگاه‌ها نخواهیم داشت امکانات و تجهیزات را مهیا کرده و حتی در صورت نیاز از فضای آموزش و پرورش استان، سالن‌های ورزشی، امکانات و تجهیزات استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول