اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اصفهان:

اصفهان روابط فرهنگی خوبی با کشورهای مختلف دارد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان در دیدار با وزیر امور خارجه کشور بنگلادش گفت: اصفهان روابط فرهنگی خوبی با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای مسلمان دارد.

اصفهان روابط فرهنگی خوبی با کشورهای مختلف دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدمهدی اسماعیلی پیش‌ از ظهر امروز در دیدار با وزیر امور خارجه کشور بنگلادش که در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیر متعهد که در تهران در حال برگزاری است، به اصفهان سفر کرده بود، اظهار کرد: اصفهان شهری 7 هزار ساله است و در چند دوره تاریخی نیز به عنوان پایتخت ایران بوده است.

وی با اشاره به آثار فرهنگی و تاریخی و نیز جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: استان اصفهان 20 هزار اثر تاریخی را در دل خود جای داده است و کم‌ترین شهر در دنیا را می‌توان یافت که بتواند با اصفهان به دلیل وجود جاذبه‌های تاریخی و قدمتش برابری کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به وجود 8 هزار بنگاه اقتصادی کوچک و بزرگ در سرتاسر استان اصفهان ادامه داد: این استان در حال حاضر به عنوان بزرگ‌ترین قطب اقتصادی، صنعتی و گردشگری ایران به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه طبق آخرین سرشماری‌های انجام شده حدود 5 میلیون نفر در استان اصفهان زندگی می‌کنند، افزود: این استان نزدیک به 105 شهر دارد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه دو مرکز بزرگ هسته‌ای ایران در اصفهان یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های این استان به شمار می‌رود، تصریح کرد: همچنین مراکز علمی و فناوری زیادی در اصفهان وجود دارد و قطب درمانی به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه اصفهان روابط فرهنگی خوبی با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای مسلمان دارد، گفت: ما احترام زیادی برای کشور دوست و مسلمان خود بنگلادش قائل هستیم و امیدواریم روابط میان این دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول