اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

90 فقره جواز تاسیس با پیشرفت 60 درصدی به بهره‎برداری می‎رسند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از بهره‎برداری 90 فقره جواز تاسیس صنعتی با پیشرفت بالای 60 درصد در گلستان خبر داد.

90 فقره جواز تاسیس با پیشرفت 60 درصدی به بهره‎برداری می‎رسند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ناصر فخرموحدی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران استان اظهار داشت: جواز تاسیس‎های مذکور تسهیلات خود را یا در سنوات گذشته دریافت کرده و در مراحل تکمیل هستند و یا با سرمایه‎گذاری بخش خصوصی تکمیل می‎شوند.

وی تصریح کرد: 30 فقره پروانه صنعتی با سرمایه‎گذاری 32 میلیارد تومان در گلستان صادر شده است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، میزان سرمایه‎گذاری محقق شده در گلستان طی سال جاری از سال 1390 بیشتر است و امیدواریم به عدد بالای 100 میلیارد تومان برسد.

فخرموحدی بیان داشت: با توجه به جوازهای صادره، آمادگی جذب تسهیلات را برای سرمایه‎گذاران داریم که برخی از سرمایه‎گذاران زمین را در شهرک‎های صنعتی تحویل گرفته و آماده سرمایه‎گذاری هستند.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته خطوط اعتباری ویژه‎ای به استان ابلاغ نشده است یادآور شد: جوازهایی که ما در اختیار داریم با پیشرفت‎های فیزیکی متفاوت بوده و نیازمند تسهیلات و حمایت ویژه بانکی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در خصوص صنایع محوری استان خاطر نشان کرد: صنایع غذایی، آشامیدنی، دارویی، شیمیایی، چوب و کانی غیرفلزی از مهمترین صنایع محوری استان محسوب می‎شوند.

فخرموحدی با تاکید بر اینکه بخش صنعت در دولت‎های نهم و دهم رشد قابل توجهی داشته است ابراز داشت: اکنون شاهدیم که در بخش معدن ذخایر بیشتری به بهره‎برداری رسیده و در بخش صدور پروانه بهره‎برداری رشد خوبی داشته‎ایم.

وی متذکر شد: معادن اصلی شرق استان نظیر معدن ذغال سنگ و در شمال استان ذخایر ید که در حریم دریای خزر وجود دارد همچنین صدف، سنگ لاشه آهکی و سنگ نسوز از دیگر معادن اصلی استان به شمار می‎آیند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول