اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی بویین زهرا خبر داد

برپایی جشنواره سراسری پسته در بویین زهرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بویین زهرا از برپایی جشنواره سراسری پسته در آینده‌ای نزدیک در این شهرستان خبر داد.

برپایی جشنواره سراسری پسته در بویین زهرا

شهربانو سلیمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با بیان اینکه جشنواره سراسری پسته در هفته‌های جاری در این شهرستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: شهرستان بویین زهرا از نظر تولید محصولاتی نظیر پسته و مرکبات جایگاه نخست را در بین سایر شهرستان‌های استان قزوین دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی گامی مؤثر در راستای شناساندن بیشتر محصولات کشاورزی بویین زهرا است، افزود: توسعه و استقلال کشاورزی در شهرها بستگی به تعامل میان کشاورزان و مسئولان دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اداره میراث فرهنگی شهرستان بویین زهرا در حوزه توسعه صنایع دست‌ساز عنوان کرد: برپایی دوره آموزش صنایع دستی برای هنرجویان، تولید آثار فرهنگی و مذهبی و نیز ساماندهی فعالان فرهنگی از جمله شاخص‌ترین فعالیت‌هایی بوده که تاکنون انجام شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه در حال حاضر در برخی از مسایل فرهنگی در کشور ضعف شدید احساس می‌شود، بیان کرد: این مشکلات که برخی اوقات در بسیاری از حوزه‌های دیگر نیز پیش می‌آید مقطعی بوده که لازم است به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرند.

سلیمانی ادامه داد: ابنیه و آثار تاریخی شهرستان بویین زهرا جایگاه بسیار ارزشمند و خوبی را نسبت به شهرستان‌های دیگر استان قزوین دارد.

وی با بیان اینکه ضرورت نگاه جامع مسئولان به مباحث فرهنگی سبب رشد و پویایی عرصه‌های سرنوشت‌ساز فرهنگ می‌شود، ابراز کرد: عنایت به امور فرهنگی و زیر نظر داشتن مقوله‌های فرهنگی در روند پیشرفت طرح‌ها در این زمینه بسیار مؤثر و نتیجه‌بخش است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بویین زهرا فرهنگ اسلامی را عنصر تعالی و رشد در جوانان دانست و خاطرنشان کرد: پویایی جوامع به توسعه فرهنگ بستگی دارد.

سلیمانی بیان کرد: قطعا جوانان و نوجوانان نظام اسلامی با ایمان و عقیده صحیح خویش سوق‌دهنده جامعه به سوی آرمان‌ها و ارزش‌های والا هستند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول