اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان:

35 درصد باغ‌های پسته سیرجان هر سال دچار آفت می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی سیرجان گفت: هر ساله بیش از 35 درصد از باغ‌های پسته سیرجان دچار آفت می‌شوند.

35 درصد باغ‌های پسته سیرجان هر سال دچار آفت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، احمد مسعودی پیش از ظهر امروز در دوره مبارزه با آفات و بیماری‌های پسته اظهار داشت: با توجه به شیوع و آغاز فصل بیماری‌های درختان پسته این دوره آموزشی در مورد آفاتی مانند پسیل پسته و سوسک سرشاخه‌خوار برگزار شده است.

وی گفت: در شهرستان سیرجان 60 هزار هکتار باغات پسته وجود دارد که هر ساله بیش از 35 درصد از این باغات دچار آفت می‌شوند.

مسعودی ابراز داشت: در سال زراعی جاری 17 کارگاه آموزشی در مورد آفات پسته برگزار شده‌ که همین آگاهی و آموزش‌ها موجب شد در سال جاری هم مصرف سموم 60 درصد کاهش داشته باشد و هم آفات پسته نیز به کمتر از 20 درصد کاهش یابد. 

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان با اشاره به برگزاری کمیته بازرسی در جها‌د کشاورزی سیرجان عنوان کرد: در این کمیته با هماهنگی پلیس آگاهی‌، اداره تعزیرات و فرمانداری این شهرستان از توزیع کودهای شیمیایی برای کشاورزان خارج از شبکه توزیع جلوگیری می‌شود.   

مسعودی افزود‌: از طریق سیستم یارانه‌ای دولت کودهای شیمیایی به حد نیاز شهرستان وجود دارد و عده‌ای دلال و سود‌جو برای ایجاد تورم و سودجویی خود اقدام به توزیع خارج از شبکه تهیه و توزیع کود شیمیایی توسط جهاد کشاورزی و فروشگاه‌های مجاز اقدام می‌کنند که با درخواست از کشاورزان برای معرفی این دلالان با آنان نیز برخورد قانونی و تعزیراتی می‌شود.

به گزارش فارس، 120 نفر از کشاورزان، باغداران و کارشناسان جهاد کشاورزی سیرجان در دوره مبارزه با آفات و بیماری‌های پسته شرکت کردند.  

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول