اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی فردوس خبر داد

پیش‌بینی برداشت 18هزار تن پسته از باغات فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی فردوس گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری حدود 18 هزار تن پسته تر از باغات پسته سطح شهرستان فردوس برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 18هزار تن پسته از باغات فردوس

عباسعلی غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس، اظهار کرد: در سال جاری حدود 18 هزار تن پسته تر از سطح 2 هزار هکتار باغات بارور شهرستان فردوس برداشت می‌شود.

وی سطح زیر کشت محصول پسته در شهرستان فردوس را 3 هزار و 150 هکتار اعلام کرد و افزود: 2 هزار هکتار از باغات سطح شهرستان بارور و ارقام مختلف پسته شامل کله‌قوچی، فندقی، احمدآقایی، سفید ‌فیض‌آباد، اکبری و محلی در آن تولید می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس تصریح کرد: با توجه به رشد آفات در نوع پسته کله‌قوچی و افزایش هزینه‌های نگهداری این رقم پسته، در سال‌های گذشته بیشتر کشاورزان شهرستان به تولید رقم‌های سفید فیض‌آباد، اکبری و محلی روی آورده‌اند.

 

*رشد 15 درصدی تولید پسته در فردوس

غلامی گفت: میزان برداشت محصول پسته در شهرستان فردوس نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به اینکه مشتریان خارجی از جمله کشورهای‌ ژاپن تمایل زیادی به خرید مغز سبز پسته دارند عموماً این محصول به صورت نارس برداشت می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس به آغاز فصل برداشت پسته سبز اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر واسطه‌ها و دلالان مشغول خرید پسته تر در شهرستان فردوس هستند.

وی از فعالیت دو واحد ترمینال ضبط پسته در شهرستان فردوس خبر داد و یادآور شد: به‌زودی دو واحد دیگر ترمینال ضبط پسته در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

غلامی افزایش تولید را در گرو به کارگیری توصیه‌های فنی کارشناسان توسط باغداران، برگزاری دوره‌ها و بازدیدهای ترویجی، تغذیه مناسب و شرایط مساعد در زمان پرکردن مغز پسته دانست.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول