اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد امور بین‌الملل:

بازتاب اجلاس نم شکست سیاست‌های آمریکا و صهیونیسم است

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد امور بین‌الملل گفت: بازتاب برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در ایران شکست سیاست‌های آمریکا و صهیونیسم است.

بازتاب اجلاس نم شکست سیاست‌های آمریکا و صهیونیسم است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الله تقوی عصر امروز در جمع دانشجویان این شهرستان درباره برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها در ایران اظهار کرد: بنیان کشورهای غیرمتعهدها پس از جنگ جهانی دوم گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: غیرمتعهدها در قبال دو بلوک شرق و غرب پس از جنگ جهانی دوم به وجود آمد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در واقع اساس جمهوری اسلامی با شعار «نه شرقی نه غربی» روح و کالبد تازه‌ای در جنبش عدم تعهد دمیده شد.

استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش با اشاره به حضور 120 کشور عضو جنبش عدم تعهد بیان کرد: این جنبش پس از سازمان ملل بزرگ‌ترین سازمان فرا منطقه‌ای و جهانی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: رئیس دوره قبل اجلاس کشور مصر بود و ریاست این اجلاس به مدت سه سال به کشور ایران داده شد.

تقوی، برگزاری این اجلاس را موجب تاثیرات زیادی در زمینه همگرایی و تعامل بیش از پیش کشورهای منطقه در مسایل جهانی دانست.

وی حضور گسترده سران کشورها و مقامات ارشد بیش از 120 کشور دنیا و نمایندگان بالغ بر 10 سازمان بین‌المللی و ... را نشان از اهمیت جایگاه ایران و شکست تحریم‌های غرب عنوان کرد.

این استاد دانشگاه حمایت کشورهای عضو جنبش عدم تعهد از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و مخالفت با تحریم‌های غرب علیه کشورمان را از اثرات مثبت این اجلاس در کشور ایران ارزیابی کرد و افزود: افزایش مناسبات اقتصادی و توسعه همکاری‌های بازرگانی و تجارتی چند جانبه در راستای تثبیت شعار عدالت‌محوری و تبادل تجارب در زمینه فعالیت‌های فرهنگی، علمی و دانشگاهی از دیگر اثرات مثبت این اجلاس است.

وی بازتاب برگزاری این اجلاس در ایران را شکست سیاست‌های آمریکا و صهیونیسم بیان کرد و گفت: حضور سران کشورها در سطح بسیار بالای معاونان و کارشناسان موجب تثبیت و تحکیم موقعیت جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت منطقه در سطح بین‌المللی می‌شود.

تقوی یادآور شد: کشورهای جنبش عدم تعهد با حمایت از موضع دولت فلسطین و مخالفت با یک جانبه‌گرایانه دولت آمریکا و صهیونیسم تلاش کرده‌اند از مردم مظلوم و مسلمان فلسطین حمایت کنند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول