اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرح همنشینی با خانواده شهدا انجام شد

دیدار اعضای جهاد دانشگاهی اردبیل با خانواده‌های شهدای دانشجو

خبرگزاری فارس: اعضای جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در قالب طرح همنشینی با خانواده معظم شهدا، با خانواده شهید دانشجو جعفر محمد قلیان دیدار کردند.

دیدار اعضای جهاد دانشگاهی اردبیل با خانواده‌های شهدای دانشجو

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همنشینی که عصر امروز رخ داد، مادر شهید جعفر محمد قلیان با قدردانی از اعضای جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار داشت: جعفر در دوران دانشجویی خود چندین بار به جبهه اعزام شد و در یکی از این اعزام‌ها نیز مجروح شد ولی همیشه از من می‌خواست صبور باشم و چنانچه شهید شود برایش گریه نکنم و همیشه مصیبت‌های حضرت زهرا(س) را به یاد آورم.

این مادر شهید تصریح کرد: سعی کنید راه و اهداف شهدا را ادامه دهید و انسان‌های تأثیرگذاری در جامعه باشید و درست بودن و درست عمل کردن را سرلوحه کارهایتان قرار دهید.

وی با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی فرزندان خود خاطر نشان کرد: تلاش کردم به همراه شوهرم فرزندانی صالح تربیت کنم که به خواست الهی این امر محقق شد و هم‌اکنون فرزند دیگرم نیز در جامعه به حسن رفتار شهر ت دارد و این بهترین هدیه به روح جعفر شهیدم و بهترین پاداش برای من و همسرم است.

او که از حضور جوانان علاقمند جهاد دانشگاهی در منزلش شادمان بود، اضافه کرد: وقتی شما را دیدم روحیه گرفتم و از اینکه می‌بینم در شهر ما انسان‌های پاک و علاقمندی چون شما وجود دارد، خوشحال هستم.

به گزارش فارس، در ادامه این دیدار برادر شهید، کریم محمد قلیان از کارمندان آموزش و پرورش نیز بیان کرد: شهید جعفر محمد قلیان در عملیات کربلای پنج به فیض شهادت رسید و در آن زمان دانشجوی تربیت معلم بود.

وی ادامه داد:‌ شهدا متعلق به آحاد مردم هستند و همه ما وظیفه داریم با الگوگیری از آنها راهشان را ادامه دهیم.

این برادر شهید با اشاره به اهداف جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی از ابتدای تشکیلش نهادی انقلابی و فرهنگی بود و الان نیز به حمد الهی با آن که نهادی انقلابی و فرهنگی باقی‌ مانده است به عنوان نهادی با اهداف علمی نیز شناخته می‌شود که پژوهشگاه رویان نمونه بارز آن است.

وی افزود: تلاش ما نیز در سازمان‌ها و ادارات تبلیغ و ترویج موضوعات مهمی است که می‌تواند اهداف جهاد دانشگاهی باشد که امیدواریم در این برهه حساس با توجه به بحث انرژی هسته‌ای در این مسیر نیز جهاد دانشگاهی بیش از پیش موفق شود.

در ادامه این دیدار مهدی محمد قلیان دیگر برادر شهید نیز تصریح کرد: انتظارات ما از مسئولان و دست‌اندرکاران بنیاد شهید و سایر ادارات آن است که بیشتر به یاد شهدای دانش‌آموز و دانشجو باشند و با ترویج اهداف انقلاب و شهدا در بین مردم دین خود را به آنها ادا کنند.

وی با درخواست از مسئولان دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش مبنی بر اشاعه فرهنگ شهادت در جامعه خاطرنشان کرد: بهتر است ما همچنان مدارس، دانشگاه‌ها و کوچه‌های شهرمان را مزین به نام شهدا کنیم تا برای نسل‌های جدید و آتی به عنوان کلاس درس و مایه عبرت کارآیی داشته باشد.

در این دیدار که دو ساعت به طول انجامید اعضای جهاد دانشگاهی در یک فضای صمیمی و معنوی با اعضای خانواده شهید جعفر محمد قلیان به گفت‌وگو و درد دل پرداختند.

طرح همنشینی با خانواده معظم شهدا از جمله برنامه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل است که در طول سال 91 اجرا می‌شود.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول