اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

دولت به مشکلات خانواده‌های شهدای آتش‌نشان و محیط‌بان رسیدگی کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به مشکلات خانواده‌های شهدای آتش‌نشان و محیط‌بان رسیدگی کند.

دولت به مشکلات خانواده‌های شهدای آتش‌نشان و محیط‌بان رسیدگی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد اظهار داشت: شهدا از ارزشمند‌ترین سرمایه‌های نظام اسلامی هستند و باید تمام توان خود را برای خدمت به بازماندگان ایشان به‌کار گیریم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بر اساس مواد قانونی شرایط و ویژگی‌هایی برای اینکه به یک شخص عنوان شهید اطلاق شود وجود دارد و چنانچه به یک فرد این عنوان داده شود باید تمام حق و حقوق یک شهید به خانواده وی پرداخت شود.

موسوی‌نژاد بیان داشت: جمعیت و آمار شهدا در ایران اسلامی متشکل از تعدادی است که در دوران دفاع مقدس به مقام شهادت نائل شده‌اند و تعدادی دیگر نیز به دلیل مقابله با اشرار و منافقان به مقام شهادت رسیده‌اند که هردوی ایشان از جایگاه و ارزش بالایی در جامعه اسلامی برخوردارند.

وی با تاکید بر اینکه شهدایی که برای صیانت و حفاظت از سرمایه‌های ملی جان خود را از دست داده‌اند اقدامشان جنبه ایثارگرانه دارد اضافه کرد: در ایران اسلامی شهدایی وجود دارند که برای صیانت و حفاظت از سرمایه‌های ملی و طبیعی جان خود را از دست داده‌اند که محیط‌بانان و آتش‌نشانان از جمله این شهدا هستند که اقدام آنها جنبه ایثارگرانه دارد.

این مسئول با تاکید به این موضوع که افرادی که برای حمایت از سرمایه‌های ملی و طبیعی جان خود را از دست داده‌اند شهید محسوب می‌شوند تصریح کرد: این موضوع که فقط عنوان شهید به این افراد ایثارگر اعطاء شود کافی نیست؛ بلکه نباید خانواده‌ها و بازماندگان این افراد به حال خود رها شوند و باید به مشکلات آنان رسیدگی شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر در این زمینه خلأ قانونی وجود دارد باید رفع شود اذعان داشت: اگر خلأ قانونی در رابطه با زیرپوشش قرار گرفتن خانواده‌های محیط‌بانان و آتش‌نشانان شهید وجود دارد، باید از سوی دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه شود تا قانون جدیدی در این رابطه به تصویب برسد.

موسوی‌نژاد یادآور شد: در حال حاضر خانواده‌های محیط‌بانان و آتش‌نشانان شهید با مشکلات معیشتی و اقتصادی بسیاری روبه‌رو هستند که باید با تدبیر مسئولان هر چه سریع‌تر این مشکلات رفع شود.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول