اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل در گفت‌وگو با فارس:

تولید الکتریسیته از طریق زباله در ‌اردبیل اجرایی می‌شود‌

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: تولید الکتریسیته از طریق زباله در این استان اجرایی می‌شود‌.

تولید الکتریسیته از طریق زباله در ‌اردبیل اجرایی می‌شود‌

ایرج بیگدلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: برای نخستین بار سد زیر‌زمینی در گرمی و همچنین تولید برق از طریق نیروگاه بادی اجرایی شده و مردم استان از این امکانات و زیر‌ساخت‌ها استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ در کنار آن قرار است برای نخستین بار در استان تولید الکتریسیته از طریق زباله صورت گیرد که رایزنی‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل یادآور شد: نخستین توربین بادی با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 400 میلیون تومان امکان مصرف 300 خانوار را از انرژی پاک فراهم آورده است.

بیگدلو گفت:‌ در این استان توان توسعه تولید و توزیع انرژی حاصل از باد وجود دارد که قرار است به صورت گسترده توربین‌های بادی نصب شود.

این مسئول عنوان کرد:‌ به میمنت هفته دولت 192 پروژه روستایی اجرا شده است که در شهرستان‌های مختلف به صورت تفکیک شده پروژه‌های شهری و روستایی را برای مردم اعلام کردیم.

معاون عمرانی استاندار اردبیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: در شهرستان اردبیل 36 پروژه شهری و 30 پروژه روستایی، بیله‌سوار 9 پروژه شهری و 9 پروژه روستایی، پارس‌آباد 16 پروژه شهری و 20 پروژه روستایی، خلخال 11 پروژه شهری و 24 پروژه روستایی و سرعین نیز 10 پروژه شهری و هفت پروژه روستایی در این ایام آماده بهره‌برداری شد.

بیگدلو افزود: در شهرستان کوثر نیز به مبارکی ایام هفته دولت 9 پروژه شهری و 11 پروژه روستایی، در گرمی شش پروژه شهری و 21 پروژه روستایی، در مشگین‌شهر هفت پروژه شهری و 33 پروژه روستایی و در نمین نیز 12 پروژه شهری و 16 پروژه روستایی و همچنین در نیر پنج پروژه شهری و 15 پروژه روستایی به بهره‌برداری رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های مهر ماندگار نیز اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب شهرت دولت به پر‌کاری را یادآور شدند ما نیز با تمام توان سعی داریم در سال آخر عمر شورا بهترین و بیشترین فعالیت‌ها را به سرانجام رسانده و تقدیم مردم کنیم.

معاون عمرانی استاندار اردبیل تعداد پروژه‌های مهر ماندگار را 10 پروژه اعلام کرد و گفت:‌ در ابتدا 14 پروژه مهر ماندگار برای استان مصوب شده بود که با پیگیری استاندار اردبیل به 26 مو‌رد و سپس به 101 مورد افزایش یافت.

بیگدلو در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ اعتبار تکمیل این پروژه‌ها 31 هزار و 141 میلیارد ریال است که در جای جای استان اردبیل تا مرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/‌ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول