اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه خبر داد

افتتاح 8 پروژه کشاورزی در کهگیلویه به مناسبت هفته دولت

خبرگزاری فارس: هشت پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 600 میلیون ریال در شهرستان کهگیلویه افتتاح می‌شود.

افتتاح 8 پروژه کشاورزی در کهگیلویه به مناسبت هفته دولت

سید عمران تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: هشت پروژه کشاورزی در شهرستان کهگیلویه به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه بیان کرد: این پروژه‌ها در حوزه آبیاری بارانی، کانال انتقال آب، پل بین مزارع و گاو شیری نیمه صنعتی می‌باشند.

تقوی تصریح کرد: پروژه گاو شیری نیمه صنعتی یکی از این طرح‌ها بوده که با هزینه‌ای بالغ بر 600 میلیون ریال قابلیت ایجاد شغل برای پنج نفر را دارد.

وی افزود: افتتاح بیش از 75 پل بین مزارع از دیگر طرح‌های مهم افتتاحی در شهرستان کهگیلویه بوده و با انجام آن بسیاری از مشکلات و موانع کشاورزان که همواره گریبانگیر این زحمت‌کشان عرصه تولید بوده برطرف خواهد شد.

تقوی از افتتاح چهار پروژه آبیاری بارانی در راک، کلاچو، برج بهمنی و سربردیان خبر داد و عنوان کرد: آبیاری بارانی و فرهنگ استفاده از آن باید در بین کشاورزان توسعه و ترویج یابد چرا که خواهد توانست در افزایش بهره‌وری تاثیر فراوانی داشته باشد.

این مقام مسئول در جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به افتتاح پروژه کانال انتقال آب روستای بی‌منجگان ابراز داشت: با افتتاح این پروژه عمرانی که بالغ بر 450 میلیون ریال هزینه دربر داشت بیش از 35 هکتار از زمین‌های زراعی این منطقه از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

تقوی مجموع اعتبار هزینه شده برای طرح‌های افتتاحی در بخش کشاورزی به مناسبت هفته دولت در شهرستان کهگیلویه را بیش از 2 هزار و 600 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با افتتاح این پروژه‌ها بیش از 50 فرصت اشتغال ایجاد می‌شود.

تقوی اذعان کرد: در دولت‌های نهم و دهم خدمات و تسهیلات زیادی در بخش کشاورزی ارائه شد که با به ثمر نشستن این برنامه‌ها کشور و استان ما در بخش کشاورزی گام‌های بلندی بر خواهند داشت و امیدواریم که این توجه و اهمیت به بخش کشاورزی در دولت‌های بعدی نیز ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول