اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شهرداری مشهد خبر‌ داد

افتتاح 43 پروژه شهری همزمان با هفته دولت در مشهد

خبرگزاری فارس: سخنگوی شهرداری مشهد گفت: همزمان با آغاز هفته ‌دولت 43 پروژه‌‌ شهری از سوی شهرداری مشهد افتتاح می‌شود.

افتتاح 43 پروژه شهری همزمان با هفته دولت در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، علی حامد‌مقدم هفته دولت را فرصت مناسبی برای افتتاح پروژه‌های آماده‌ شهری دانست و اظهار کرد: برای افتتاح این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر891 میلیارد ریال از سوی شهرداری مشهد هزینه ‌شده‌ است.

حامد‌مقدم بیشترین پروژه‌های آماده افتتاح شهرداری در هفته دولت را مربوط به سازمان اتوبوسرانی خواند و عنوان‌کرد: افتتاح پایانه انقلاب، پایانه صبا، بهره‌برداری از 114 دستگاه مینی‌بوس، 100 دستگاه اتوبوس بی‌آرتی، 100 دستگاه اتوبوس اسکانیا و احداث 200 دستگاه سایبان شیشه‌ای ایستگاه های اتوبوس در سطح شهر مشهد از جمله پروژه‌های آماده افتتاح در هفته دولت است.

وی افزود: در این هفته بهره‌برداری از توقف‌گاه‌های زکریا، سیدی و نخودک نیز عملیاتی می‌شود.

به گفته مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد برای آماده‌‌سازی 7 پروژه سازمان اتوبوسرانی 562 میلیارد ریال اعتبار هزینه ‌شده ‌است.

حامدمقدم به افتتاح پروژه‌های مربوط به فضای‌سبز شهری اشاره ‌کرد و گفت: احداث پارک‌ خطی و پارک‌های توس، بهمن44، کامیاب، بهمن، شهید صیاد ‌شیرازی، شادیلون و کلانتری از جمله این موارد‌ است.

وی ادامه ‌داد: در راستای افزایش سرانه ‌فضای ‌سبز مشهد فضای‌ سبز کال نسترن، احمدآباد و بازپیرایی پارک‌های محلی منطقه 8 نیز صورت ‌گرفته که در هفته‌ دولت برخی از آن‌ها افتتاح شده که تعداد باقی‌ مانده از این پروژه ها چند روز آینده افتتاح می‌شود.

حامد‌مقدم همچنین بهره‌برداری از کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه 2 مشهد را از دیگر پروژه‌های آماده افتتاح در هفته‌ دولت خواند و اظهار کرد: این پروژه با اعتبار 5 میلیارد ریال در باند‌ کندروی صدمتری حد فاصل ابوطالب تا میدان امام‌حسین(ع) عملیاتی ‌شده‌ است که با افتتاح این پروژه از جاری‌ شدن روان‌آب‌ها و آب‌گرفتگی‌ها در زمان بارندگی پیشگیری می‌شود.

احداث 3 بازار میوه‌، تره‌بار و ارزاق عمومی

این مقام مسئول در ادامه از افتتاح 3 بازار میوه، تره‌بار و ارزاق‌ عمومی از سوی شهرداری مشهد در هفته‌ دولت خبر داد و افزود: بازار میوه‌، تره‌بار و ارزاق عمومی بهار، مروارید (سبک) و آفتابگردان (سبک) از جمله این موارد‌ است.

حامدمقدم افتتاح موارد ‌فوق را در راستای خدمات‌‌رسانی مطلوب‌تر و به هنگام به شهروندان مشهدی اعلام‌ کرد و اظهار کرد: برای آماده‌سازی این بازار‌ها که از سوی سازمان میادین شهرداری عملیاتی شده، اعتبار 32 میلیارد ریال هزینه‌ شده است.

وی همچنین با اشاره به افتتاح پیاده‌راه لاله که عملیات عمرانی آن در فاز‌های سه و چهار به اتمام رسیده‌ است، گفت: احداث بولوار دلاوران در فاز دو، احداث مرکز فرهنگی شهر زیبای من، بهره‌برداری از سالن ورزشی و مرکز فرهنگی معلم، بازپیرایی محوطه بلوک‌ها و گلزار شهدای آرامستان بهشت‌رضا(ع)، آسفالت معابر و پیاده‌روسازی بولوار معلم نیز از پروژه‌های دیگر شهرداری مشهد‌ است که برای رفاه حال ‌شهروندان آماده‌سازی شده و در هفته دولت افتتاح می‌شود.

به گفته حامدمقدم در همین هفته ‌جاری سالن مانیتورینگ و کنترل سیستم‌های هوشمند نیز در پایانه‌های مسافربری مشهد راه‌اندازی می‌شود.

احداث 2 ایستگاه و مرکز‌ فرماندهی آتش‌نشانی

سخنگوی شهرداری مشهد خاطر نشان ‌کرد: در این هفته دو ایستگاه و یک مرکز فرماندهی آتش‌نشانی در محل‌های جاده ‌قدیم‌ قوچان، انتهای حجاب و منطقه 12 افتتاح می‌شود.

حامدمقدم در توضیح اعتبار هزینه‌ شده برای احداث مراکز آتش‌نشانی، تصریح ‌کرد: برای احداث این ایستگاه‌ها از سوی شهرداری اعتبار 44 میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده‌ است.

وی اضافه‌‌ کرد: علاوه بر موارد فوق راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی 1530، ایجاد و توسعه زیرساخت‌ اطلاعات مکانی، بهره‌برداری از سوله بحران منطقه 7، سوله بحران بهمن و ... از دیگر موارد آماده افتتاح در هفته‌جاری است.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول