اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پدافند هوایی در جمع خبرنگاران مطرح کرد

رصد 24 ساعته پایگاه‌های نظامی آمریکا‌/ پاسخ پشیمان‌کننده ایران به متجاوزان

خبرگزاری فارس: فرمانده پدافند هوایی شمال شرق کشور گفت: تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشورهای اطراف ایران در رصد کامل پدافند هوایی قرار داشته و در صورت تجاوز به خاک ایران قطعاً پاسخ پشیمان‌کننده‌ای دریافت می‌کنند.

رصد 24 ساعته پایگاه‌های نظامی آمریکا‌/ پاسخ پشیمان‌کننده ایران به متجاوزان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیر سرتیپ دوم عبدالله رشادی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت دهم شهریور روز پدافند در محل ستاد فرماندهی پدافند هوایی منطقه شمال‌شرق کشور امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به نامگذاری این روز از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: دهم شهریور چهار سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری به عنوان روز پدافند هوایی نامگذاری شد، ایشان همواره به پدافند نگاه ویژه‌ای داشتند به گونه‌ای که ایشان می‌فرمایند که پدافند اولویت است.

فرمانده پدافند هوایی شمال شرق کشور افزود: این در حالی است که شاهدیم عنوان این روز حتی در تقویم ملی نیامده است و ما به این نبود توجه انتقاد داریم چراکه ماموریت‌ها و وظایف پدافند هوایی بسیار حساس و سنگین است بنابراین باید بیشتر میان مردم شناخته شود تا مردم پی به اهمیت این نیرو ببرند.

وی در ارتباط با برنامه‌های پدافند هوایی برای 10 شهریور گفت: برگزاری صبحگاه، برگزاری جشن روز پدافند برای نیروهای وظیفه، دیدار با خانواده‌های معظم شاهد، برگزاری جشن روز پدافند برای خانواده‌های پرسنل، غبارروبی مزار شهدا و شرکت در نماز عبادی، سیاسی جمعه از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این روز است.

فرمانده پدافند هوایی منطقه شمال‌شرق کشور در ادامه با اشاره به توانمندی‌های کشور و به ویژه منطقه شمال‌شرق کشور در زمینه سامانه‌های موشکی و هوایی و سیستم‌های راداری و پدافند، خاطرنشان کرد: بحث پدافند موضوعی بسیار حساس و پیچیده است، در حال حاضر شبکه‌های راداری و سیستم‌های موشکی و سیستم‌های پدافند ما در نقطه صفر مرزی مستقر هستند.

*رصد 24 ساعته پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشورهای اطراف ایران

وی با تاکید بر رصد کامل پایگاه‌های نظامی اطراف ایران گفت: در حال حاضر ما به صورت 24 ساعته تمام پایگاه‌های نظامی اطراف کشور را در رصد می‌کنیم، همچنین هرگونه شئ پرنده‌ای که وارد خاک ایران شود نیز در رصد نیروهای پدافند هوایی قرار دارد.

رشادی با اشاره به آمادگی صددرصدی نیروهای پدافند هوایی در همه زمان، یادآور شد: پدافند همواره به صورت شبانه‌روزی از آمادگی کامل برخوردار بوده و در حال کاوش و رصد پایگاه‌های نظامی آمریکا و تمام هواپیماها و پروازهای نزدیک مرز کشور است.

*دشمنان نظام در صورت تجاوز به خاک ایران پاسخ پشیمان‌کننده‌ای دریافت می‌کنند

وی در مورد تهدیدات کشورهای غربی مبنی بر جنگ نظامی علیه ایران گفت: در صورت بروز این اشتباه توسط کشورهای غربی و نیروهای آمریکایی و فرامنطقه‌ای قطعاً پاسخ ما بسیار پشیمان‌کننده است و مطمئن باشند که پاسخی پشیمان‌کننده از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دریافت می‌کنند البته باید گفت با آمادگی که ما از آن برخورداریم، نمی‌توانند کوچک‌ترین تجاوزی به خاک ایران داشته باشند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق کشور با اشاره به پرواز هواپیماهای آمریکایی در کشور افغانستان و وجود پایگاه‌های نظامی آمریکا و دیگر کشورهای فرامنطقه‌ای در این کشور، اظهار داشت:‌ ما ضمن رصد و کاوش 24 ساعته هواپیماهای آنها تمام این اطلاعات و پروازها را ثبت و ضبط می‌کنیم و قطعاً در صورت تجاوز به خاک ایران بسیار سریع و قاطع به آنها پاسخ می‌دهیم.

وی با بیان اینکه حتی آمار هواپیماهای دشمن در پایگاه‌های منطقه را در اختیار داریم، تصریح کرد: هم‌اکنون به تجهیزات بومی قوی مجهز هستیم و حتی توان این را داریم که بتوانیم هواپیماهای بدون سرنشین کشورهای فرامنطقه‌ای را شناسایی و رهگیری کنیم که این سامانه کشف و رهگیری نیز ساخت داخل است و به واقع امروز ایران جایگاه برتری در جنگ‌های الکترونیک دارد.

*رصد تحرکات دشمن در پایگاه‌های شیندند و هرات توسط پدافند هوائی شمال‌شرق

به گفته رشادی تمام تحرکات دشمن به ویژه در پایگاه‌های شیندند و هرات توسط منطقه پدافند هوائی شمال‌شرق رصد می‌شود.

وی با اشاره به توانمندی پدافند هوایی شمال‌شرق کشور گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی در زمان رژیم طاغوت منطقه شرق کشور متاسفانه از سیستم‌ها و سامانه‌های راداری و موشکی برخوردار نبود ولی از بعد از انقلاب و با پیروزی جمهوری اسلامی ایران امنیت شرق کشور و شمال‌شرق در دستور کار قرار گرفته و از سرخس تا چابهار سیستم‌های راداری، سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای مستقر شده‌اند.

وی افزود: همچنین امروز به همت دانشمندان و جوانان مبتکر ایرانی بسیاری از رادارهای بُرد کوتاه، متوسط و بلند در کشور ساخته شده‌اند و ما از فناوری‌ها و سامانه‌های بومی در حال حاضر استفاده می‌کنیم.

رشادی با اشاره به تعامل میان پدافند هوایی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به طور کلی ماموریت‌های پدافند به چهار ماموریت اصلی کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام تقسیم می‌شود که در این راستا در زمینه شناسایی که توسط دستگاه‌های راداری انجام می‌شود تعاملی نیز بین سپاه پاسداران و پدافند هوایی صورت گرفته و در پایان مرحله انهدام نیز توسط هواپیماهای شکاری و سامانه موشکی انجام می‌شود.

* توانایی ایران در منهدم‌سازی ‌موشک‌های کروز

وی با تاکید بر توانایی ایران در زمینه منهدم‌سازی موشک‌های کروز گفت: این موشک‌ها یکی از تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود چراکه در ارتفاع بسیار پست حرکت می‌کنند تا سیستم‌های راداری توانایی رصد آنها را نداشته باشد در حالی که امروز با استفاده از تکنیک‌های ویژه‌ای که به همت و به دست همین دانشمندان و جوانان ایرانی ساخته شده، ما سامانه‌ای را راه‌اندازی کردیم که می‌تواند با استفاده از قدرت بالایی که در اختیار دارد، صد درصد موشک‌های کروز را در هوا منهدم کند.

* برگزاری رزمایش پدافند هوایی شمال‌شرق و شرق کشور در نیمه دوم امسال

رشادی در پایان از برگزاری رزمایش پدافند هوایی منطقه شمال‌شرق کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: رزمایش پدافند هوایی شمال‌شرق و شرق کشور در شش ماهه دوم سال‌جاری برگزار می‌شود.

به گفته فرمانده پدافند هوایی منطقه شمال‌شرق کشور احتمال برگزاری مشترک این رزمایش با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود دارد.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول