اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست هیئت پاکستانی مطرح شد

اختصاص تسهیلات ویژه برای انبار کالاهای پاکستانی در چابهار

خبرگزاری فارس: در نشست هیئت پاکستانی با جمعی از اعضای اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار مطرح شد: تسهیلات ویژه‌ای برای انبار کالاهای پاکستانی در منطقه آزاد چابهار به منظور ترانزیت در اختیار تجار و بازرگانان پاکستان قرار داده می‌شود.

اختصاص تسهیلات ویژه برای انبار کالاهای پاکستانی در چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، در جلسه هیئت تجاری و سرمایه‌گذاری کشور پاکستان در چابهار با معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان، دیگر مدیران منطقه آزاد، اعضای اتاق بازرگانی چابهار و جمعی از تجار و فعالان اقتصادی بر سرمایه‌گذاری مشترک بین دو منطقه تأکید شد.

با توجه به مذاکرات صورت گرفته در این جلسه، پیشنهاد شد با توجه به هزینه کمتر مسافت کوتاه بندر چابهار با کشور افغانستان و کشورهای آسیای میانه، پاکستان می‌تواند کالاهای خود را از شبه قاره هند و کراچی به چابهار انتقال داده و از چابهار به کشورهایی مانند افغانستان صادر کند.

بنابر این گزارش، مسئولان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار نیز اعلام کردند: تسهیلات ویژه‌ای برای انبار کالاهای پاکستانی در منطقه آزاد چابهار به منظور ترانزیت در اختیار تجار و بازرگانان پاکستان قرار خواهند داد.

سرپرست هیئت تجاری پاکستان و رئیس کل بخش سرمایه‌گذاری فدراسیون اتاق‌های بازرگانی پاکستان نیز در این جلسه گفت: تجار و بازرگانان و سرمایه‌گذاران پاکستانی به دلیل شرایط خاص چابهار علاقمند به سرمایه‌گذاری مشترک و استفاده از مزیت‌های مهم تجاری ایران هستند.

وسیم وحرا افزود: تجار دو کشور در زمینه‌های مختلف واردات تجاری خویش را افزایش دهند.

وی اعلام آمادگی کرد: هر گونه همکاری با تجار و فعالان ایران داشته باشند و خدمات در این زمینه ارائه دهند.

سرپرست هیئت تجاری پاکستان اظهار داشت: سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند با قوانین خودشان در پاکستان و کراچی سرمایه‌گذاری کنند همان گونه که ژاپنی‌ها این کار را انجام داده‌اند.

عبدالمجید حاجی‌محمد گفت: ایران و سیستان‌وبلوچستان طی بازدیدهایی که داشته‌اند از پیشرفت‌های خوبی در صنایع تولید برخوردار هستند و امیدواریم بتوانیم از این موارد استفاده کافی را ببریم.

در این جلسه پیشنهاداتی از جمله ایجاد مرکز تجاری پاکستان با همکاری تجار طرفین در چابهار و ایجاد اتاق مشترک بین اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار و کراچی و بحث ترانزیت و تجارت خارجی از دو بندر و سرمایه‌گذاری مشترک نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول