اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 4 ماهه نخست امسال

ارزش ترانزیت خارجی از مسیر منطقه آزاد انزلی 44 درصد رشد داشت

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی از رشد 41 درصدی ارزش ترانزیت خارجی از طریق این منطقه در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

ارزش ترانزیت خارجی از مسیر منطقه آزاد انزلی 44 درصد رشد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، علی نصیری بعد از ظهر امروز در جلسه سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال بالغ بر 212 هزار تن کالا به ارزش معادل 210 میلیون دلار از طریق گمرکات منطقه آزاد انزلی ترانزیت شده است، اظهار کرد: این ترانزیت از نظر وزنی 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی ارزش وزن صادرات غیر نفتی از طریق گمرکات منطقه آزاد انزلی در مدت مذکور را با رشد 6 درصدی عنوان کرد و گفت: در این مدت حدود 51 هزار تن کالا به ارزش 23 میلیون دلار صادر شده، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 48 هزار تن به ارزش 33 میلیون دلار صادر شده بود.

این مسئول، میزان واردات کالا در مدت مذکور را یک‌هزار و 380 هزار تن با ارزش حدود 973 میلیون دلار ذکر کرد و افزود: این میزان واردات از طریق گمرک منطقه آزاد از نظر وزن 14 درصد کاهش دارد.

وی توسعه تعاملات و مراودات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر از طریق ارائه تسهیلات، معافیت‌های قانونی و گسترش توافقنامه‌های تجاری-گمرکی با بخش خصوصی‌ و دولتی کشورهای منطقه را از مهم‌ترین برنامه‌های منطقه آزاد انزلی عنوان کرد.

نصیری ادامه داد: معافیت مالیاتی 20 ساله بردرآمد و دارایی از تاریخ بهره‌برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، اعطای مجوز سرمایه‌گذاری خارجی تا سقف 100 درصد، معافیت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه، ماشین‌آلات و قطعات یدکی برای تولیدکنندگان منطقه، امکان فعالیت بانک‌ها و شرکت‌های بیمه داخلی با همکاری شرکت‌ها و بانک‌های بین‌المللی در عرصه‌های حمایت و تضمین فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه از مهم‌ترین مزایای قانونی فعالیت تجاری در منطقه آزاد انزلی است.

وی درباره ظرفیت‌های تجاری جدید در منطقه آزاد انزلی برای ایفای نقش گسترده‌تر در مبادلات تجاری با کشورهای منطقه اذعان کرد: این منطقه با دارا بودن ظرفیت‌هایی نظیر بورس کالای منطقه آزاد انزلی، تردد خودرو با پلاک منطقه آزاد انزلی تا شعاع 50 کیلومتر از مرزهای این منطقه، مرکز نمایشگاهی و همایش‌های بین‌المللی این منطقه و احداث بندر کاسپین، قابلیت تبدیل شدن به مرکز نمایشگاهی و بورس کالا با کشورهای حاشیه دریای خزر را دارد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول