اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آبان ‌ماه در مشهد

نمایشگاه عکس لحظه‌های عاشورایی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر سوگواره فیلم و عکس لحظه‌های عاشورایی از برگزاری نمایشگاه عکس چهارمین دوره سوگواره فیلم و عکس لحظه‌های عاشورایی در آبان‌ماه سال جاری در مشهد خبر داد.

نمایشگاه عکس لحظه‌های عاشورایی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود زارعیان ظهر امروز در نشست خبری چهارمین دوره سوگواره فیلم و عکس لحظه‌های عاشورایی در مجتمع فرهنگی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، اظهار کرد: بعد از انتشار فراخوان چهارمین دوره سوگواره فیلم و عکس لحظه‌های عاشورایی، با خیل عظیمی از آثار مواجه شدیم و تاکنون تنها داوری مربوط به بخش عکس انجام شده است.

دبیر سوگواره فیلم و عکس لحظه‌های عاشورایی ادامه داد: 4 هزار و 617 عکس در دو بخش اصلی و جانبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و پس از داوری، 56 اثر در بخش اصلی و 16 اثر در بخش جانبی از سوی داوران به عنوان آثار منتخب معرفی شد.

زارعیان گفت: این تعداد عکس، مربوط به 48 عکاس است و این آمار رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به دوره قبل دارد.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره بیان کرد: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره این است که بتوانیم ارتباط مناسب و گسترده‌تری میان هنرمندان و حوزه‌های علمیه برقرار کنیم و با برگزاری این جشنواره‌های موضوعی بتوانیم از ظرفیت‌های طلاب نیز در امور هنری استفاده کنیم.

دبیر سوگواره فیلم و عکس لحظه‌های عاشورایی خاطرنشان کرد: در واقع از طریق این جشنواره، ذائقه و سلیقه هنرمندان و عکاسان در رویارویی با لحظات ناب عاشورایی ثبت می‌شود.

زارعیان یادآور شد: پس از بحث و بررسی، تصمیم گرفته شد نمایشگاه آثار برگزیده بخش عکس، هم در سایت و هم به‌ صورت نمایشگاه برگزار شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده، نمایشگاه چهارمین دوره عکس لحظه‌های عاشورایی، آبان‌ماه سال جاری در مشهد برگزار می‌شود.

وی تاریخ برگزاری نمایشگاه در فضای مجازی را نیز 10 تیرماه عنوان کرد و ادامه داد: برای بسیاری از شرکت‌ کنندگان و علاقه‌مندان مقدور نیست که در نمایشگاه شرکت کنند، بنابراین تصمیم گرفتیم که در فضای مجازی نیز آثار برتر را به نمایش بگذاریم.

زارعیان تاکید کرد: در بخش فیلم این جشنواره نیز 66 فیلم‌نامه و 110 فیلم نیز برگزار شده‌اند و داوری مربوط به این دو بخش نیز به ‌زودی برگزار می‌شود.

وی افزود: در بخش فیلم‌های 72 ثانیه‌ای، هم‌چنان مهلت برای ارسال آثار باقی است و علاقه‌مندان باید تا پایان مردادماه، فیلم‌های 72 ثانیه‌ای خود را تحویل دبیرخانه این همایش دهند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول